עוד על יתרו (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 14/2/2025
בס"ד.
עוד על יתרו.
-------------------------
וַיְשַׁלַּח מֹשֶׁה, אֶת-חֹתְנוֹ; וַיֵּלֶךְ לוֹ, אֶל-אַרְצוֹ.
פסוק קצר זה בסוף פרשיית יתרו מספר את כל האמת אודותיו
וכי יעלה על הדעת שאם יתרו התגייר והפך חלק מעם ישראל . משה היה מזדרז לשלחו לארצו.
והלוא כמתגייר טרי משאת חלומו היה צריך שתהא הארץ המובטחת אליה הולך עם ישראל .
אלא, מתוך כך ,שמיהר משה לשלחו ומדיוקי הפסוק שלהלן, ברור כי מה ששמע יתרו היה אך הניסים שהשפיעו עליו ,שהכיר לבסוף אך באלוהותו "היותרת" של הקב"ה כגדול מכל אלוהים.
אך לא באלוהותו המוחלטת .
לפיכך, הלך "לו".
דגש על המילה "לו" - לאמור למען עצמו הקודם.
הלך לכל מורשתו בדמות ארצו ומקומו.
הלך גם לתוארו השיוכי - ככהן מדיין. ונותר ממנו אך "חותנו" של משה
הנה כי כן ,מה שנותר מיתרו היה אך ה"יתר" שהותיר בדמות עצה יותר טכנית במוסד המשפט......
לפיכך, הדגיש הכתוב כאמור רק " חותנו" ולא שמו ושאר תוארו .
ודוק גם ברבות שמותיו, מסתתרת האמת הפשוטה :
יתרו שמע והתרשם אך מהניסים . ולא הפנים את כל המורשת הרוחנית הכללית והמוחלטת .
הוא אך כאמור הותיר שובל חיובי אחד. בבחינת : "יתר"
הטבוע לעד בשמו בכפול :
הותיר "יתר" לפיכך "יתרו" זה הוא כל מורשתו .
הכפולה של השם יתר ויתרו גם מצביעה כי כל מה שהכיר באלוהי ישראל שהיה לו בעיניו אך "יתר" [בכח הניסי] אל מול שאר האלוהויות .[בעיניו שאר האלוהויות גם הם לגטימיות]
מכאן גם צריך שהזרקור יחזור למילה הדומיננטית של "וישמע" יתרו. כל פרשייתו אינה אלא אך "שמועה" אחת, שלא הותירה חותם של מהפכה - או השתייכות חדשה .....
אין זה אומר, שמי אחרים ממשפחת יתרו.
לא הצטרף לבסוף ,כך או אחרת לעם ישראל .
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
גם במילים : "אל ארצו" - ביקשה התורה לרמז
ששב לאל של ארצו - כלומר לאלוהים
של ארצו.
משה אהרון