התורה מכבדת את מרים ושירתה , כיצד ?
נכתב על ידי משה אהרון, 6/2/2025
בס"ד.
התורה מכבדת את מרים ואת שירתה,כיצד ?
---------------------------------------------------------------------
שירת הים צריכה הייתה להסתיים בפסוק :
" מקדש ה' כוננו ידך . ה' ימלוך לעולם ועד.
סיום הגיוני מתבקש בגאולת אחרית הימים
ובמלכות שמיים.
והנה פליאה ממש התורה מוסיפה בכל זאת ,פסוק נוסף
החוזר למעשה בתקציר שלכאורה מיותר :
על נס בקיעת הים והליכת ישראל ביבשה ומפלת מצרים
לאמור :
יט כִּי {ר}
בָא סוּס פַּרְעֹה בְּרִכְבּוֹ וּבְפָרָשָׁיו, בַּיָּם, {ס} וַיָּשֶׁב יְהוָה עֲלֵהֶם, {ר}
אֶת-מֵי הַיָּם; {ס} וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל הָלְכוּ בַיַּבָּשָׁה, בְּתוֹךְ הַיָּם.
בָא סוּס פַּרְעֹה בְּרִכְבּוֹ וּבְפָרָשָׁיו, בַּיָּם, {ס} וַיָּשֶׁב יְהוָה עֲלֵהֶם, {ר}
אֶת-מֵי הַיָּם; {ס} וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל הָלְכוּ בַיַּבָּשָׁה, בְּתוֹךְ הַיָּם.
שימו לב למילה הראשונה : "כי", שכנראה מסגירה את התשובה.
המילה "כי" מסבירה ומחברת לשירת משה וישראל את שירת מרים שבהמשך.
הנה כי כן, בקשה התורה לכבד את מרים, ששירתה לא רק תהא קשורה לשירת הים ,אלא שגם היא תתחיל מתיאור הרקע הכללי אומנם במתכונת כללית ומקוצרת יותר.
ולשאלה מדוע גם ראתה התורה את הצורך ודווקא כאן להוסיף לשם מרים את התואר "נביאה" ואת ייחוסה כ"אחות אהרון"
דווקא.
על כך ברשימת המשך באתר זה תחת הכותרת :
"אגדת מרים".
משה אהרו.ן
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)