chiddush logo

אין בן דוד בא אלא אם.... (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 29/1/2025

 בס"ד.


אין בן דוד בא אלא אם  קודם ,ארץ ישראל  - "גן עדנו" של העולם - הופכת לגן פורח.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

וַיִּטַּע יְהוָה אֱלֹהִים גַּן־בְּעֵדֶן מִקֶּדֶם וַיָּשֶׂם שָׁם אֶת־הָֽאָדָם אֲשֶׁר יָצָֽר׃

הקב"ה  הציב ושם תחילה ["מקדם"] את האדם אשר יצר  בגן עדן
 שגם בעדנה של כל גאולה יטע גם הוא גן.[גם גן של מדע] שאין כל תועלת וממשות ל"עדן" [כאמור גם "מדע" אותית "עדן" = נדע]
 בלא לטפח קודם לכל  את ה"גן".
 הנה אם כן הציווי ,או קיום הייעוד להיות שם בגן העדן הוא "מקדם" קודם לכל מטרה וייעוד אחרים. שגם כשארץ ישראל פורחת  מחישה היא כל גאולה ולא עוד שאין בן דוד בא אלא שכשארץ ישראל  פורחת והופכת להיותה תחילה : "גן ה' [את הסוד הזה גילו החלוצים עת מסרו את הנפש להפריח את ארץ ישראל]
 מכאן ברור, שגם קבלת פני משיח  אינה יכולה להיות על חשבון ה"מטע" - הנטיעות בארץ חמדה. המטע הוא כאמור  : "מקדם".
 גם קודם לכל דבר אחר......
שגם לא בכדי הציב ושם ה' את האדם כייעוד  באותו "גן העדן".
 הוא גורש ממנו לצאת למסע החזון לנטוע ולבנות גן עדן - מעשה האדם בארץ ישראל.....
 והנה יש יהודים  שהניחו  ל"גן" [לנטיעות ממש בארץ ישראל] וכל מעיינם אך ב"עדן" גם במובן של "מדע התורה" בלבד. כאמור אותיות  "עדן""נדע" .
וכל מעיינם אך ללמוד כביכול תורה ולצפות למשיח.  אינם מקיימים "גן עדן מקדם" שה"גן" קודם ל"עדן" - של להפריח את ארץ ישראל כתנאי קודם לגאולה
מכלימים את הארץ באי טיפוחה - כגן ה'. כמקום ליבלובה של האהבה  אהבת שיר השירים בין הרעיה לדודה. 
ואף גרוע מכך  ,מעכבים ודוחים את הגאולה - גם גאולתו של העולם בכלל
 צריך שט"ו בשבט יהא שלב מקדים של הכנה ל"ט"ו באב .
להשבת האהבה כאמור  בין ה"רעיה" - כנסת ישראל - 
ל "דודה"....

משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (29/1/2025)
בס"ד.
וְאַתֶּם הָרֵי יִשְׂרָאֵל, עַנְפְּכֶם תִּתֵּנוּ, וּפֶרְיְכֶם תִּשְׂאוּ, לְעַמִּי יִשְׂרָאֵל: כִּי קֵרְבוּ, לָבוֹא. ט כִּי, הִנְנִי אֲלֵיכֶם; וּפָנִיתִי אֲלֵיכֶם, וְנֶעֱבַדְתֶּם וְנִזְרַעְתֶּם. י וְהִרְבֵּיתִי עֲלֵיכֶם אָדָם, כָּל-בֵּית יִשְׂרָאֵל כֻּלֹּה; וְנֹשְׁבוּ, הֶעָרִים, וְהֶחֳרָבוֹת, תִּבָּנֶינָה
מהו "כי קרבו לבוא", אלא מרמז על החלוצים שקרבו בביאתם ומפעלם את הגאולה
ציורים לפרשת שבוע