chiddush logo

השקעות אלטרנטיביות – מה זה אומר והאם זה שווה?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 19/9/2024

עם השינויים ההולכים וגוברים בתקופה האחרונה יותר ויותר משקיעים מעדיפים לבחור אפשרויות שונות של השקעות. כל אחת מההשקעות הינה בעלת מאפיינים ייחודיים משלה ולכן יש חשיבות גם לבחירה נכונה של השקעות, גם כאשר מדובר בהשקעות אלטרנטיביות.

מאפייני שוק ההון בתקופות של אי יציבות

בתקופות של אי יציבות שוק ההון המרכזי מושפע מאד מהמתרחש סביב והופך להיות כמו קלחת של חוסר יציבות וחוסר ודאות. בתקופות כאלה גם המשקיעים מושפעים מההתרחשויות השונות ומתמודדים עם לא מעט נפילות פיננסיות הנובעות מהמתרחש בעולם.

השקעות אלטרנטיביות הופכות להיות אופציה זמינה יותר ויותר גם עבור משקיעים שטרם התנסו באופציות אלו, ולו בשל רמות הסיכון הנמוכות שיש להן להציע ביחס למתרחש כיום בשוק ההון. היתרונות בהשקעות אלטרנטיביות הינן מרובות ושונות, ניתן למנות אפילו חלק מהן:

·         חשיפה לשווקים חדשים ורכישת ניסיון בהשקעות אלטרנטיביות שונות בעלות מאפיינים ייחודיים

·         הנאה מסיכון נמוך יותר בעת התמודדות עם שווקים בעלי מרכיבי סיכון נמוכים יותר

·         היכרות עם שווקים בעלי קורלציה נמוכה ביחס לתנודות המאפיינות את הבורסה או את השוק של אגרות החוב

·         מאפשרות פיזור רחב יותר של השקעות בין האופציות השונות העומדות לרשות המשקיע

מגוון אפשרויות הולך וגדל

בשנים האחרונות, עם העלייה בפופולאריות של אפיקי השקעת אלטרנטיביות גם האפשרויות השונות הולכות ומתרחבות. כך למשל, נכון להיום ניתן להשקיע באופנים אלטרנטיביים גם בקרנות גידור, קרנות השקעה פרטית ועוד מגוון רחב של מקרים.

אם בשנים קודמות רק גופים ציבוריים ומוסדיים יכולים היו ליהנות מ-קרן השקעות בנדל"ן כמו כאלה המוצעות ב Ifund הרי שכיום ישנה אפשרות בלתי מוגבלת לקהל הרחב וגם למשקיעים פרטיים ליהנות ממגוון רחב של השקעות אלטרנטיביות במגוון סוגים שונים של רמות סיכון ואפשרויות פיזור ההשקעה.

ככל שהשוק הולך ונעשה יותר ויותר ריסקי, יותר ויותר משקיעים גם מעדיפים להשקיע את כספם במגוון רחב של אפיקים המתאפיינים לא אחת במאפיינים שונים. המאפיינים היחודיים של ההשקעות האלטרנטיביות פותחים את המשקיעים לאינספור אפשרויות טובות אחרות המרחיבות את השוק בכללותו ומגוונות את התנהלות הסיכונים השונים.

סיוע של חברה

היתרונות הגדולים של השקעות אלטרנטיביות הם כאמור הסיכונים הנמוכים יותר, אפשרויות הפיזור הגדולות יותר ומגוון האפשרויות העומדות לרשות המשקיע. עם זאת, יש צורך להכיר את מנהלי ההשקעה ואת מאפייני ההשקעה.

חברות השקעות שונות מתמחות בזיהוי חברות בעלוות שוק נמוך או גבוה, בעלות פוטנציאל עתידי גבוה או נמוך, חברות המתמחות בתחומים מסוימים, חברות בעלות מאפיינים של בנייה ירוקה, קריפטו, שוק הסייבר ועוד.

לפיכך טרם ביצוע השקעה אלטרנטיבית חשוב לשים לב לתנאי ההשקעה ולמאפייניה הייחודיים כך שניתן יהיה להתנסות במינימום השקעה גם בלי לדעת מראש כיצד בדיוק יתנהל המסלול. חשוב להכיר את התחום ולפיכך רצוי להיעזר בחברה בעלת ניסיון.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע