במקום אשר יבחר
נכתב על ידי משה אהרון, 5/9/2024
- בס"ד.
- במקום אשר יבחר.
- ===================
- כמדומה שבפרשתנו מוזכר עניין הבחירה במקום המקדש מעל חמש עשרה פעמים .
- בכל החומש מעל עשרים פעם.
- ושלוש שאלות צריך שישאלו.:
- הראשונה : מדוע לא ננקב שמו של המקום מפורשות
- והשנייה : הלוא ברור היה שמדובר בהר המוריה מהעקדה
- השלישית : מדוע הדגש : "לשכינת שמו"
- והתשובות :
- 1. .נקיבת שם המקום במפורש היה גורם למתח וריב בין השבטים כל שבט היה מבקש לקבל נחלתו בירושלים.
- 2. הקב"ה יצא מאוכזב משהו ממעשה העקדה ולא רצה שידבק במקדש אותו הרושם של העקדה [ראו באתר זה רשימות על ה"עקדה"] . הר המוריה של המקדש שונה בתכלית ממעשה העקדה והוא מורה אחרת ועד כדי "איפכא".
- הוא הנכון בראש ההרים - גם בניגוד להר של העקדה..
- 3. המעניין ביותר הוא הנושא שבשאלה השלישית :
- מדוע הדגש של השכנת שמו של הקב"ה ולא שיכונו הוא - הקב"ה.
- אלא שהקב"ה מצוי בכל מקום לא בכדי גם מכונה : "המקום".
- אלא שביקש הקב"ה להעניק מתנה לישראל ולכלל האדם בעתיד .
- לקבוע מקום של צוהר של קריאת שמו של הקב"ה והוא כביכול הקב"ה מתקרב לשמועשומע.
- שמקום שהקב"ה משכין שם את שמו הוא כעין מקום יותר קרוב שממנו אפשר לקרוא לקב"ה בשמו והוא נענה מיד לשמוע כל דבר.
- והנה ככל שאנו איננו ראויים ,יש וגם יתרון זה של מקום המקדש נעלם ואיננו .
- משמע ה' בחר לבטל הבחירה של המקום על יתרונה כאמור .[קריאב בשמו].
- לפיכת הביטוי החוזר ונשנה עשרות פעמים הוא :אשר יבחר בעתיד .
- יבחר להעתיק משכן שמו ואי אפשר יהיה לקרוא לו בשמו על מנת שיענה
- נ.ב.
- -------
- לצערי מפסיק כאן ...
- דברים משתבשים ואין לי שליטה מלאה על המקלדת......
- מתפלל שאין זה מעשה אדם.......
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)