chiddush logo

התקנת דשא סינטטי על ריצוף – האם זה אפשרי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 12/8/2024

בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה מתמדת בפופולריות של דשא סינטטי. עבור מי שמחזיקים בבית פרטי או בית עם חצר, גינה עם דשא הייתה מאז ומעולם חלום. דשא מאפשר לנו לנצל טוב יותר את שטח החצר, אולם יש לו כמה חסרונות כאשר המרכזי שבהם הוא כמובן התחזוקה שלו. דשא טוב זקוק להשקיה, כיסוח וניכוש באופן קבוע מה שאומר שכדי שהוא יישאר יפה אתם צריכים להשקיע בו לא מעט. דשא סינטטי מתגבר בדיוק על הכשלים הללו, מה שמעלה את השאלה האם ניתן להתקין אותו בכל מקום.

 התקנת דשא סינטטי

התקנת דשא סינטטי נעשית באמצעות פריסת מרבדי דשא. המרבדים הללו מגיעים לפי מטרים והם מקובעים לרצפה מה שמייצר משטח דשא אחיד. כדי שהדשא יראה כמה שיותר אמיתי אנחנו צריכים להשקיע בקיבוע של הדשא לרצפה, ובמקרה של ריצוף אנחנו ניצבים בפני אתגר לא קטן.

יחד עם זאת, ההתקנה של הדשא היא בהחלט דבר אפשרי גם כאשר הקרקע קשיחה, כאשר בכל מקום ניתן למצוא פתרונות. יש אזורים שבהם נוכל לפזר מצע בין הריצוף לדשא כאשר הדשא יהיה מקובע למצע, ואילו במקומות אחרים נוכל לעגן את מרבדי הדשא סמוך לריצוף בלי לפגוע בו. מה שחשוב להבין זה שדשא סינטטי יכול להיות כמעט בכל מקום, והשאלה היא רק מי בעל המקצוע שאתם בוחרים.

 

כמה זה עולה לנו

אז אחרי שהבנתם שגם אתם יכולים להנות מדשא סינטטי, עולה השאלה על דשא סינטטי מחיר. עוד לפני שנדבר על המחירים עצמם, חשוב להבין שבכל תקציב תוכלו להשיג דשא סינטטי, והשאלה היא רק מה תהיה איכות הדשא וההתקנה שלו. המחיר של דשא נקבע לפי מטרים רבועים, כאשר הדשא הזול ביותר מתחיל מאזור ה20 ₪. מנגד, דשא באיכות הגבוהה ביותר יכול לעלות גם 100 ₪ למטר רבוע ואף יותר, ושוב, השאלה כמה להשקיע תלויה בכם.

נתון נוסף שיש להוסיף למחיר קשור להתקנה של הדשא. כדי שהדשא שלכם באמת ימלא את ייעודו הוא צריך להיות מקובע היטב לרצפה, ויש מקומות שבהם נצטרך לבצע הכשרה של הקרקע כדי שהוא תהיה מסוגלת לקבל דשא סינטטי. ההכשרה הזו לא כלולה במחיר של מרבדי הדשא, ועליכם לקחת בחשבון שהיא יכולה לייקר את העלות שלו. עם זאת, הכשרה מתאימה תשמור על הדשא שלכם לאורך זמן רב. 

 

תחזוקה שוטפת

אחרי שהתקנתם דשא סינטטי ואתם מרוצים ממנו, חשוב לתחזק אותו בצורה נכונה על מנת לשמור על המראה שלו לאורך זמן. התחזוקה של הדשא כוללת ניקוי קבוע בעזרת מטאטא או מפוח על מנת להסיר ממנו לכלוכים. שימו לב לעבוד בצורה עדינה כדי לא לקרוע את סיבי הדשא תוך כדי ניקוי. אם הדשא התלכלך בצורה קצת יותר משמעותית ניתן לשטוף אותו עם צינור מים או הזרקה של מים בלחץ גבוה.

 

לסיכום

דשא סינטטי הפך לאחד המוצרים הכי מבוקשים בכל הנוגע לעיצוב הבית והגינה. אם גם אתם רוצים להתקין דשא סינטטי, כדאי שתדעו שאפשר להתקין אותו גם על גבי ריצוף. זה אמנם ידרוש התקנה קצת יותר מורכבת שאולי תעלה את המחיר, אך בסופו של דבר גם אתם תוכלו להנות מדשא סינטטי איכותי אצלכם בבית. במקרה שיש לכם ריצוף חשוב עוד יותר להקפיד על בחירת בעל המקצוע שמבצע עבורכם את ההתקנה של הדשא. זכרו כמובן להקפיד על תחזוקת הדשא כדי לשמור על המראה שלו לאורך זמן. 



ל תמונה זו נוצרה על ידי CHATGPT בינה מלאכותית



להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע