עַם חָכָם וְנָבוֹן (1 תגובות לחידוש זה)
"כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם לְעֵינֵי הָעַמִּים
אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן אֵת כָּל הַחֻקִּים הָאֵלֶּה וְאָמְרוּ רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן
הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה".
אין עוד עם בעולם, שהתרומה שלו לקידום האנושות כה
גבוהה וקריטית כמו העם היהודי. ההשפעה היהודית על העולם, מותירה את טביעות האצבע
שלה בכל מקום בו מביטים.
בעולם של שבעה מיליארד בני אדם, מבחינה מספרית, הרכיב
היהודי זעום ביותר. צאצאיהם של אברהם, יצחק ויעקב מונים כ- 13 מיליון איש בלבד, אך
באופן בלתי פרופורציונאלי, אחוז הזוכים היהודים בפרס נובל הוא כמעט רבע מכלל
הזוכים (188 מתוך 838).
כל ההשפעות האחרות, הן רק נלוות לבשורה העיקרית
שהענקנו לעולם, בדרכים ישירות ועקיפות: האמונה בא-ל אחד, ערך קדושת חיי האדם שנברא
בצלם, עשרת הדיברות בתור הקוד המוסרי הבסיסי, חזון של שלום לאנושות כולה - "וְכִתְּתוּ
חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי
חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה".
האם העולם ידע להעריך, להוקיר ולהעריץ את העם היהודי,
על כל מה שהוא העניק לו? למרבה הצער לא. הוא גמל לו בנחלי דם ואש, ברדיפות,
פוגרומים, גירושים ושואה, מבלי לקלוט שהוא פוגע בזה בעצם בעצמו.
הרב יוני לביא
התשובה בסיפא.
----------------------------
אני קורא ואני נדהם . כן נדהם. !
יש בפנינו מצע חזוני נפלא שתלוי בשניים :
בהיות התורה חוכמתנו ובינתינו .
על עובדה זו אין עוררין כלל וכלל
אבל החלק הכי חשוב הוא ההמשך - הסיפא.
החלק האופרטיבי המחולל ......
הסיפא שמסבירה מדוע הרישא לא באה לידי ביטוי .
משום שאנו הרופסים. אנו המכזבים והמאכזבים.
אנו שאיננו משכילים להציג :" גוי גדול".
שהוא גם חכם ונבון......
יחידי סגולה כמו זוכי פרס נובל היהודיים. הם ההוכחה לאלה הדברים
הפוטנציאל של הרישא בא לידי ביטוי אך ביחידים .
אך איננו משתכלל עדיין כמתבקש מהסיפא לכלל הגוף הקיבוצי הרלוונטי.
גם לכלל : "גוי גדול" - ועם חכם ונבון
זו הסיבה מדוע הגויים עדיין לא קיימו את מאמר התורה......
כל השאר ועוולות הגויים נובע מהאמור.
משל בסוף תודעתם יודעים הגויים כי יש ב