chiddush logo

דייסון או שארק: איזה שואב אבק לבחור ב2024?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/6/2024

דייסון או שארק היא אחת השאלות הנפוצות ביותר כשמדובר על שואבי אבק בישראל. שני המותגים מחזיקים בסטנדרט איכות גבוה במיוחד ביחס לשאר החברות בשוק. התחרות ביניהם צמודה בכלל הפרמטרים, אותם מיד נסקור. במאמר זה ננסה לתת תשובה מדויקת ומבוססת ככל הניתן לשאלה הזו ולהזכיר את הדרך היעילה ביותר לבחור שואב אבק חדש.

מקור המחלוקת

אז למה כל כך קשה להכריע בתחרות של דייסון מול שארק? הסיבה המרכזית למחלוקת המוכרת הזו נובעת מכך ששני המותגים מספקים באופן קבוע אך מתחדש מוצרים איכותיים, משוכללים וכמובן - נמצאים תחת אחריות יצרן שמבטיחה שקט נפשי. עם זאת, כשמסתכלים בזכוכית מגדלת על הקריטריונים המרכזיים, מגלים שישנם הבדלים קטנים בין שואבי אבק דייסון לשואבי שארק. היכרות עם ההבדלים הללו יאפשרו לכם לקבל החלטה מדויקת שתואמת את הצרכים האישיים שלכם.

המבחן הטכני

צג בקרה לניהול השאיבה, סוללות נשלפות, ריקון מיכל בלחיצת כפתור, מוטות גמישים וקלי משקל - כל המאפיינים האלו משותפים הן לדייסון והן לשארק, אבל הם שייכים לדור הקודם של השואבים. מדובר על נתונים שהיום כמעט אין מותג שלא מכניס לדגמים המתקדמים בשוק. אז מה כן חדש ואיך אפשר להבדיל ביניהם? הנה כמה נקודות מעניינות:

       מצבי הפעלה - בזמן שלשואב שארק יש ארבע זיהויים (פינות, לכלוך, חושך ומשטחים), לדייסון יש 3 מצבי הפעלה - מצב לניקוי קצר ואינטנסיבי, מצב לניקוי ממושך ומצב שמאזן בין זמן לעוצמה.

       טכנולוגיית שאיבת שיער ללא הסתבכות - שני המותגים מתגאים מאוד בטכנולוגיה שלהם למניעה של הסתבכות שיער בשאיבה - טרם הוכח בשטח מי מהן יעילה יותר, אבל אין ספק שלבעלי שיער ארוך וחיות מחמד, שני המותגים עושים קלים.

       משטחים שונים - לשארק יש מברשת חובטת לספות ומזרנים כדי להוציא את האבק הכלוא בעומק המשטח, ואילו דייסון מסתמכים במטרה זו על עוצמת השאיבה של המכשיר.

       מברשות מתוחכמות - בזמן ששארק מציעה פילטר אנטיבקטריאלי, דייסון יצרה מברשת מזיפי ניילון ופחמן שמנטרלים חשמל סטטי ומדביקים אליהם חלקיקי אבק מכל משטח.

       מים בששון - בחיפוש זריז בשוק תגלו שישנו גם שואב שוטף שארק וגם כמובן שואב אבק דייסון שוטף. לכל אחד מהם חוזקות אחרות. שארק מנקה את עצמו ועובד על בסיס שני מיכלים, ואילו דייסון מעט עוצמתי יותר ומגיע עם מגש טפטוף נוח.

בשורה התחתונה, אין כאן הכרעה מוחלטת, אלא מקום לבחון צרכים אישיים אל מול טכנולוגיות מעט שונות.

מבחן הנוחות

ישראלים אוהבים שנוח להם, גם אם זה תוך כדי שהם צריכים לנקות. היעילות משחקת תפקיד מאוד משמעותי בשוק הישראלי, ונראה ששני המתחרים שלנו הבינו את זה מזמן. שואבי שארק למשל צריכים ריקון אחת לחודש, מבלי שהפסולת שמצטברת בינתיים תפיץ ריח רע הודות למחסנית הריח המובנית. מנגד, שואב אבק דייסון הוא מכשיר שמאוד נוח לרוקן, לטעון ולנקות בתום השימוש. לשני המותגים מוטות קלים ונוחים להזזה שיכולים להיכנס גם למקומות הצרים והנמוכים שהאבק מחבב במיוחד, ובעיקר לשמור על הגב שלנו. חלק מהשואבים של שארק יכולים להתפרק משואבים רגילים לידניים כך שתוכלו להסתובב איתם ביתר חופשיות ואפילו לנקות קצת את הרכב.

גם במבחן זה לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין שארק לדייסון.

מבחן דעת הקהל

כדי להכריע כאן בין שואבי שארק לדייסון פנינו אל אתר הביקורות המוכר ביותר ובדקנו - אילו מותגים הגיעו למקומות הראשונים בהמלצות הגולשים ומה כתבו משתמשים שכבר מחזיקים במכשירים משני המותגים? השורה התחתונה היא ששארק ניצח את דייסון במיקום השואבים המומלצים ביותר, ואנחנו קראנו ביקורות על שניהם כדי להבין למה. משתמשים שונים העידו על דגמים משני המותגים שעוצמת השאיבה שלהם מאוד מספקת ושהתמורה למחיר מורגשת לחיוב ושביעות הרצון מביצועי השואב ניכרת. למרות זאת, כן מצאנו שקיים חשש נפוץ של הצרכנים מפני שבירה של הפלסטיק המרכיב חלקים רבים מהמכשירים של חברת דייסון.

מבחן התקציב

אז נכון, כשמדובר על רכישה של מכשיר חשמלי שעתיד לשמש אותנו הרבה ולאורך זמן, מובן שהמחיר יהיה יחסית גבוה יותר מקנייה אקראית של מוצרים אחרים. עדיין, תקציב רכישה הוא בהחלט אחד השיקולים המרכזיים והמובנים ביותר שחשוב להתייחס אליהם בהשוואה בין שואבי שארק לדייסון. אחרי שסקרנו את הפן הטכני של שני המותגים וראינו ששניהם מציבים רף גבוה של טכנולוגיה נוחה ויעילה, הגיע הזמן לדבר על תמורה למחיר. לרוב, שואבי שארק יהוו קנייה משתלמת הרבה יותר כיוון שלמעט הבדלים מינוריים, המחיר שלהם יהיה ידידותי יותר לצרכן. נוסף על כך, לא קשה למצוא שואבי שארק במבצע, מה שעוד יותר מקל על הבחירה המורכבת של הצרכן. ביקורות רבות של גולשים וצרכנים העידו שבמבחן התמורה למחיר - שואב שארק מנצח.

אז מה עדיף דייסון או שארק?

בכל תחום ראינו שיש יתרון קטנטן למותג אחר, והבחירה עדיין נותרה מבלבלת. אבל אחרי שהכרנו לעומק את האפשרויות, חשוב להכיר את כלל המפתח לבחירה נכונה והוא - התאמה לצרכים. אם אתם מעדיפים להסתמך על חוויות שימוש של אחרים יותר מאשר על מפרט טכני, ייתכן ש-shark שואב אבק זו הבחירה העדיפה עבורכם. אם אתם יותר אנשים שמחפשים את הטכנולוגיה הכי חדישה בשוק, מכשירים של דייסון אולי יקרצו לכם קצת יותר. על נוחות אפשר להתווכח כי לכל אחד המגבלות והיכולות שלו, לכן כדאי להבין לעומק אילו פיצ'רים נוחים משרתים אתכם יותר. לבסוף, אם תמורה מלאה ומשתלמת למחיר היא מה שאתם בעיקר מחפשים, אין שום ספק שבחירה בשואב אבק של חברת שארק היא הבחירה העדיפה עבורכם כיוון שבמרבית המקרים, המחיר שלו יהיה נמוך יותר מהמתחרה, ובמידה שאינה משקפת את הבדלי האיכות ביניהם.




התמונות ברישיון

 

קרדיט לתמונות: freepik 

 

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע