chiddush logo

החסד ש"עובד" לאחדות וגאולה...

נכתב על ידי משה אהרון, 9/6/2024

 בס"ד.


החסד ש"עובד" לאחדות וגאולה.
------------------------------------------------

השילוש הקדוש : שמכמת ככמוסה -  את כל התורה כולה:
 אהבת הריע, אהבת ואחדות העם, אהבת האלוה:

- כִּי אֶל-אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ, 
וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין -  [ואהבת לרעך כמוך]

 - עַמֵּךְ עַמִּי, -  [אהבת ואחדות כלל ישראל - כולל הגרים שבהם] 

  - וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי.  - "[ואהבת את ה' אלוהיך"] 

הדברים :
----------------
 שימו לב לסדר המחייב בכל מבנה הפיראמידה שלעיל . ראש וראשון לכל הוא החסד של אהבת הריע. שני הוא אהבת כלל ישראל והאדם - אחדות.
 ורק לבסוף : ואהבת את ה' אלוהיך.
 
שאהבת ה' היא קשה מכולן, והיא מתפתחת ומתקיימת  רק על בסיס קיום  השניים הראשונים....
 הנה אם כן , אנו דנים בזה בערכה הסגולי מכל,
 של : "מגילת רות" .
  "מגילה האמורה אמורה ל"גלות" לנו :
 ראשית ותכלית  -ראשי תיבות " "רות" .
 לאמור : ראשית -ו-תכלית.
 אם הייתם נשאלים איזה הפטרה הייתם בוחרים  לקרוא לתורה כולה ביום מתנה של התורה  - בחג השבועות .
 אני מקווה שהייתם משיבים  כמוני  : את מגילת רות - מגילת החסד והגאולה ..
 בכל אופן, מי שהנהיג לקרוא את המגילה בחג מתן תורה .
וודאי חשב על כך ואולי אף כיוון לכך.
הנה אם כן, מה יש בה במגילת רות  שהיא ראויה לשמש כ"הפטרה" לכל התורה כולה. 
שיש בה כאמור את הלוז הסגולי של כל התורה כולה .
 בבחירת ה"חסד" כממלכתו של האדם, לחולל ולהצית גאולה לעולם.[ הצדק במהותו הוא אלוקי. לעולם אין ביד ובכח האדם לעשות צדק צרוף. והצדק היחיד שהאדם מסוגלל לחולל הוא,
 צירופים של טיפין טיפין - בעשיית חסד.]
 כך או כך, הגיבורה רות כנרמז בשמה : "ראשית עדי תכלית". נתנה לנו את אדני היסוד. מרוכזים ומתומצתים  ככמוסה מרוכזת  להצביע בעבורינו על ה"ראשית"  שמביאה אותנו לסוף ל"תכלית".
 כאמור -  היא הגאולה הנכספת 
 הנה כי כן  בשלוש מטבעות אלה : המטבע הראשון "זהב" 
 שאומר לנו הקב"ה  : "זה- הב" לי.
 תן לי וראשית לכל בבחינת זהב : 
 "ואהבת ךרעך כמוך" .
 והמטבע השני  : "נחושת" לנקוט בנחישות בלתי מתפשרת לקיים "עמי" - באהבת ובאחדות כלל ישראל וכלל האדם. [במוסד : אהבת הגר]
 והמטבע השלישי : "הכסף".
 לממש אותו הכיסוף אשר בסף התודעה : לאהוב את ה' .
לקיים את התווך הקיבוצי של : "ה' אלוהינו" שבשמע ישראל 
 בדרך להיות : "ה' אחד ושמו אחד".
 הנה כי כן בשלוש מטבעות אלו .
 "נולדת" גם אשת החסד הצדיקה, שבזכותה באה גאולה לא רק לישראל אלא לעולם כולו . אישה צדקת שכזו היא היא הנוסכת גם עוז  באיש הנכון  להיותו "בו- עז" - לגאול .
 וכך השרשת לכיוון בוא המשיח מתחילה.
 נולד "עובד" שהחסד הגדול בינינו ,מתחיל ל"עבוד" ולהצית גאולה
 והוא נמשך ב"ישי" - בראשי תיבות : "יחד שבטי ישראל" .
 ומסתיים ב"דוד" לדבק שוב ה"דוד עם הרעיה" - כנסת ישראל .
 אז הנה לכם  התורה,שתביאנו אלי מחוזות של גאולה היא :
 "תורת החסד על לשונה של אותה צדקת .[לשון המצוטתת לעיל 
 שגם לא בכדי אומרים שבזכות נשים צדקניות  [תלמידותיה של רו"ת] תבוא הגאולה :
 שהן מדברות ועושות אך חסד.
 והתהליך לבסוף ניצת . כאמור מתחיל לעובד ["בעובד"]. 
מאחד.["בעמך עמי""].
להיות לבסוף : ה' אחד ושמו אחד.
בבחינת :  "אלוהיך - אלוהי"].
 משה אהרון 
  

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע