חידת השלום שאיננו.....
נכתב על ידי משה אהרון, 31/5/2024
בס"ד.
חידת השלום שאיננו ....
======================
אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְוֺתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם.
שאלות :
מדוע נעדרו ה"משפטים ? [שאנשים נוטים לעיתים ל"רתום" המשפטים כנגד אחיהם....]
המילים "ועשיתם אותם" ,לכאורה מיותרות .
הרי ללכת בחוקות ה' ושמירת מצוותיו זה כולל וודאי העשייה כחלק מהמצוות והחוקים. אז מה אני מקיים בערך המוסף של הליכה ושמירה ודגש גם על עשייה. ?
הדברים :
---------------------
שתי מתנות נתן ונותן הקב"ה לישראל.
הראשונה - ארץ ישראל
והשני - השלום.
בשניהם נאמר כאמור לשון : "מתנה" .
ויש כמו בתקופתינו אנו יש "מתן" של הארץ"
וחסר המתן המשלים של ה"שלום" ..
הנה אם כן, במה תלויה מתנת השלום ?
בהליכתנו לאור החזון ובשמירת המצוות .
והכי חשוב הפרד"ס של "ועשיתם אותם" ....
שהרמז הוא לא רק לחוקים ולמצוות שברור שניתנו למימוש ועשייה אלא גם : "לעשות אותם את : "בני ישראל" [כמו לעשות את השבת] .
וכיצד "עושים את בני ישראל בקיום מצוות שבין אדם לחברו .
משל אומר הקב"ה ל"שלום צריך שניים שעושים ונותנים מתנה אני אומר הקב"ה : אתן שלום בארץ .
אם אתם תתנו לי שלום ביניכם.
עד כי כל אחד שוכב ואינו חרד מה ילד הבוקר למחר ......
לפני הטבח בעוטף , שכבו הרבה יהודים טובים בחרדות מפני אחיהם...... או מדוייק יותר גחמותיהם או שאיפותיהם ......
הנה כי כן, אין כל משמעות לעשיית מצוות, אם אין גם את התוצאה של אהבת ואחדות כלל ישראל.בבחינת גם : "לעשות אותם" להיותם בני ישראל אחים לאותו האב ולאותו האלוה
"וישבתם לבטח בארציכם" [דגש : "בארציכם". שהיה יכול גם לכתוב אך : "בארץ"] ארץ ששייכת בשווה לכל אחד מכם... ואך כולם מחליטים עליה. ואין אתם כופים דבר זה על זה .
משמעותה של : לשבת לבטח.
כשאיש בוטח באחיו ואינו חרד מפניו.
ואם חלילה אין כן.
כי אז אותיות : "בטח" מסוכלות להיותם : "טבח".
לפני כשנה היינו במערבולת נוראה .
היינו על שפת התהום .
וחזינו איך ה"בטח" היחסי הפך לפתע - לטבח נורא.....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)