chiddush logo

יראת האלוהים כיראת אב ואם (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 10/5/2024

בס"ד.



 הבסיס לקדושת האדם  שיראת האלוהים תהא לו  כיראה מאב ואם.
===============================================.

  וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר.  ב דַּבֵּר אֶל-כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם--קְדֹשִׁים תִּהְיוּ:  כִּי קָדוֹשׁ, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.  ג אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ, וְאֶת-שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ:  אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.  ד אַל-תִּפְנוּ, אֶל-הָאֱלִילִם, וֵאלֹהֵי מַסֵּכָה, לֹא תַעֲשׂוּ לָכֶם:  אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.

 שתי שאלות :
 1. מדוע בראש הקדושה הציבה התורה את  שתי הדברות האחרונות שבלוח הראשן של לוחות הברית .[הורים ושבת]
 ורק אחר כך נדרשה לדברות הראשונות .....
2. מדוע לאחר : "איש אביו ואמו תראו ואת שבתותי תשמורו " שבה התורה לומר שוב :   "אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.".
 אלא שביקש הקב"ה שהמסד לכל קדושה תהא  שהיראה  מאלוהים תהא כיראת אב ואם  - בדו צדדיות .
אדם שמתייחס לבוראו כ"אב ואם" עולה על מסלול הקדושה .....
 מי שלא ירא אמו ואביו לעולם אינו יכול להיחשב כירא אלוהים.
 מנגד מי שירא את ה' כאביו ואמו יכול להעפיל כאמור במעלות הקדושה .
 זו הסיבה שמיד לאחר  "איש אביו ואמו תראו" שבה התורה להדגיש שוב  :"  אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם."

משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (10/5/2024)
בס"ד.

לא דומה יראת אב ליראת "אדון".
----------------------------------------------
הקב"ה משתוקק כי יראתו על פני האנשים ,
תהא תמיד כ"יראת" האב שלהם ..
שיראת אב תמיד כרוכה גם בבטחון שלהם,
ברחמיו של האב.. .
ולא עוד שיראת אב תמיד מלווה גם ב"כיבוד" אב
והקב"ה חפץ יותר בכיבוד מאשר יראה [ אם אב אני איה כבודי.....].
משה אהרון
ציורים לפרשת שבוע