"וי -קרא ה' אל משה..... (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 16/3/2024
בס"ד.
וי- קרא ה' אל משה....
--------------------------------.
וַיִּקְרָא, אֶל-מֹשֶׁה; וַיְדַבֵּר יְהוָה אֵלָיו, מֵאֹהֶל מוֹעֵד לֵאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, אָדָם כִּי-יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן, לַיהוָה-
ה"א" הזעירא של "ויקרא" באה לרמז על איונה.
להותיר מהמילה "ויקרא" אך את המילה : "ויקר" :
לשון מקריות ואירעיות .
וכמו גם לעקר עוד המילה בראשיתה לאמור :
"וי- קרא" .
וי על תורה נפסדת זו של קורבנות, שלא באה לעולם
אלא שגם אביהם של אלה : אברהם, נזקק לקורבן כל שהוא
בדמות איל הנאחז בסבך ..[שהרי היה לו לתקוע אצבע בעיני השטן
לשחרר האייל לחופשי.... ובכך למחוק מהעולם את תורת הקורבנות]]
על כן הוסיף ורמז הכתוב כי הדיבור שבהמשך
נאמר : "באוהל מועד". גם "אוהל" וגם "מועד"
באוהל זמני ארעי , שלעתיד עיתו של הקורבן יחלוף מהעולם.
שהרי גם האדם המקריב . מקריב הוא מכם .
דהיינו, גורע מכם. שמשחית הוא ממשאביו של העולם .
שלא באו אלא לתועלת האדם. [ולא ל"האכיל" לחם את האלוהים]
והנה, אם אלה הדברים נראים בעיניכם מופרכים
או למצער מופרזים, או מוגזמים .
כי אז ,דעו לכם :
שאנו עדיין משתרכים ,רחוק רחוק
מימות המשיח
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
אברהם היה עושה היסטוריה.
-----------------------------------------
תתארו לעצמכם את אברהם עושה משהו אחר
וכפיסגת סיפור העקדה. [חסד חפצתי ולא זבח]
לוקח האייל ועושה על האש לחברה [נעריו]
שישבו למטה לשמור על החמור
אותם שפייטן מצוי יכנה אותם לימים :
"עם המשולים לחמור.
שהרי הקב"ה זימן לו אייל הגון וראוי.
וראוי היה לו לפחות להתלבט.
משה אהרון