אותות הנחש, הצרעת והדם - סודות בהנהגה
נכתב על ידי משה אהרון, 1/1/2024
בס"ד.
אותות : הנחש, הצרעת והדם - סודות בהנהגה.
----------------------------------------------------------------.
וּמֹשֶׁה, הָיָה רֹעֶה אֶת-צֹאן יִתְרוֹ חֹתְנוֹ--כֹּהֵן מִדְיָן; וַיִּנְהַג אֶת-הַצֹּאן אַחַר הַמִּדְבָּר, וַיָּבֹא אֶל-הַר הָאֱלֹהִים חֹרֵבָה
וַיַּעַן מֹשֶׁה, וַיֹּאמֶר, וְהֵן לֹא-יַאֲמִינוּ לִי, וְלֹא יִשְׁמְעוּ בְּקֹלִי: כִּי יֹאמְרוּ, לֹא-נִרְאָה אֵלֶיךָ יְהוָה. ב וַיֹּאמֶר אֵלָיו יְהוָה, מזה מַה-זֶּה בְיָדֶךָ; וַיֹּאמֶר, מַטֶּה. ג וַיֹּאמֶר הַשְׁלִיכֵהוּ אַרְצָה, וַיַּשְׁלִכֵהוּ אַרְצָה וַיְהִי לְנָחָשׁ; וַיָּנָס מֹשֶׁה, מִפָּנָיו. ד וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה, שְׁלַח יָדְךָ, וֶאֱחֹז בִּזְנָבוֹ; וַיִּשְׁלַח יָדוֹ וַיַּחֲזֶק בּוֹ, וַיְהִי לְמַטֶּה בְּכַפּוֹ. ה לְמַעַן יַאֲמִינוּ, כִּי-נִרְאָה אֵלֶיךָ יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתָם: אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק, וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב. ו וַיֹּאמֶר יְהוָה לוֹ עוֹד, הָבֵא-נָא יָדְךָ בְּחֵיקֶךָ, וַיָּבֵא יָדוֹ, בְּחֵיקוֹ; וַיּוֹצִאָהּ, וְהִנֵּה יָדוֹ מְצֹרַעַת כַּשָּׁלֶג. ז וַיֹּאמֶר, הָשֵׁב יָדְךָ אֶל-חֵיקֶךָ, וַיָּשֶׁב יָדוֹ, אֶל-חֵיקוֹ; וַיּוֹצִאָהּ, מֵחֵיקוֹ, וְהִנֵּה-שָׁבָה, כִּבְשָׂרוֹ.
הפרדס.
-----------------
אותות : הנחש, הצרעת והדם על היבשת, אינם אלא סממני יסוד בהנהגה של : "צאן האלוהים". אותם העניק הקב"ה למשה , וכבר עם תחילת הנהגתו את העם.
גם משה נבחר מהצאן.
שראה הקב"ה איך הוא מנהיג את הצאן בחמלה רבה. חלילה לא בהכאתם ב"מלמד" - במקל .
אלא הנהיגם ב"הולכתם אחר המדבר". משל דיבר אלהם בדברים - בדברי נועם וכך הלכו אחר דבריו.
ולא חלילה במקל חובלים.....
לפיכך, משביקש משה אותות לשכנע את העם העניק לו הקב"ה אותות דו כיווניים שמסמנים ערכים גם למשה עצמו כעין אבני דרך לכל מנהיג בישראל .
ראשית :
המטה - מטה ההנהגה אסור לו לעולם שיפול נמוך ארצה
להיותו פראי כנחש המכיש.......[או כמכה למי שהוא כבר שכוב עלי ארץ]
ושנית :
לעולם יזהר המנהיג לשמור את ידו שחלילה לא תהא פועלת למענו בבחינת טחיבתה בתוך חיקו . - לעשות לעצמו או לביתו
לכן, אם טחב המנהיג ידו בעבור עצמו היא הופכת מצורעת ..... ותרופתה אך טחיבתה שוב לחיק להשיב לציבור כל שגזל ממנו המנהיג.......
והנה דומה, שהאות השלישית אף מופלאה יותר :
אותה שהופכת מים לדם על היבשת.
אם מנהיג לוקח מים גם של תורה ומרדד אותם בבחינת שפיכתם עלי קרקע לייבש ולרוקן ערכם של דברי תורה כי אז דומה הוא כשופך דמים. ואם מתמיד בכך סופו שאף יהא כזה ממש.....
והיה אם יש קורא לדברים , והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת , אנא מתן חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים ,
של תורה ושל גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם.
נ.ב. :
מוקדש לאהבת ואחדות כלל ישראל.
ולשטיפת מוחם של כלל פרנסי ישראל,להיותם ראויים להנהגת העם הזה .
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)