פרדס מניב : "ויותר יעקב... (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 29/11/2023
בס"ד .
פרדס מניב : "ויותר יעקב..."
--------------------------------------------
וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב, לְבַדּוֹ; וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ, עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר.
התורה זקוקה לחיותה לשירה חדשה ,בבחינת אור חדש על ציון תאיר. ואם הבנתי נכון, אתר זה נטל את היומרה....
וספק בעיני אם הוא ממלא יומרה זו.
שהחדש הכי מתבקש והכי ראוי :
תקומת ישראל וחגו, [חג העצמאות] לצערי אינם נחשבים בו לכאורה. לבושתנו,חג העצמאות איננו חג הראוי להמנות בסדר החגים באתר זה . משל לא חווינו "שואה ותקומה בדרך לגאולה השלמה.
נתחיל במילון של : סודות ורזים.
-----------------------------------.
"ויותר" - שלכתחילה ויתר יעקב על ייעודו וחזונו - "כישראל".
"יעקב" - בתודעתו דבק בשמו הישן להבדיל ממהות חדשה של :"ישראל", המשקף ייעוד וחזון. [ולכן נזקק בטרם כניסתו מחדש לארץ לאותו ה"טקס" הפורמאלי והמטלטל ......
"לבדו" - שכאמור במהות לכתחילה התקשה יעקב להוסיף לשמו :
"ישראל" ולנהוג במהות הייעודית של "ישראל".
"ויאבק" - שגם לעתיד יסרב "יעקב" לנער האבק שדבק בו - אבק הגלות .
"איש" - אין איש אלא גם ובעיקר, מי שאש ה' בוערת בו - לעתיד גם ובעיקר - המשיח.
:"עימו" - למען עמו גם בעתיד.
"עלות השחר" היא גאולת הקץ בדמות הקמת מדינת ישראל .
שתחילה ישתקףבה לכאורה ה"שחור" - האפלה - עד לאור הזריחה המלא .
המדרש.
---------------
לסוף ,אין "איש" אלא אותו ,שיש בו אש ה' - כשלהבת בוערה. הוא הוא המשיח .
ורמז רמזה התורה בפסוק המצוטט לעיל..
ש"משיח" גם כמהות יאבק לסוף באותו חלק בעם המכונה עדיין :"יעקב" אותו שמסרב לשעוט קדימה לעתיד הגאולי בדמות המהות החדשה אלי החזון של :"ישראל" בארץ ישראל.
והנה דבר זה להוותינו אירע במירעו הנורא .
קול התור והזמיר נשמעו בארץ ישראל ואותם המכונים "אדמורים" [רק "אד נידף של מורים] סרבו להענות לקול התורה בטואנה נוראה של שמירת ה"תורה" כביכול.
וכך "יעקב" וויתר על התקומה.
וכבר אז מהות של משיח וגאולה, נאבקה עימו אותו החלק המכונה : "יעקב" ועד להמשך ולשיא של המשך המאבק של המשיח בחלק זה של העם. כמו גם במאבק גם בסוג אחר של עם.
החלק השני והלעומתי של העם
כך או כך, ממאבק זה כבר יצא "יעקב" צולע". -
ראה ערך השואה - יצאנו מגלות אלפיים חבולים ומוכים ועם
הנגע של "צליעה" - גם לקיים את מאמר הנביא בדבר : גאולת הצולעה.....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
מאיסת ארץ חמדה.
------------------------------
הבגידה הכי נוראית וחמורה עשרת מונים מחטא המרגלים.
היא בריחת מי שמכונים אדמורים במהלך השואה או בסיומה
בריחה מחפירה ל"ארץ חפץ" - אמריקה המעטירה.
במקום לדאדא על "ארבע" - לארץ ישדראל .
לנשק עפרה ואבניה
לבקש ממנה מחילה ולחונן עפרה ואבניה בבניין כאן
ובחידוש עולם התורה דווקא כאן .
אפשר להמשיך להיות תמימים . אבל מי שעיניו בראשו
מבין שארץ ישראל לבסוף גם נקמה בהם את נקמתה.......
משה אהרון