chiddush logo

עלות גידול ילדים בעת המודרנית

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 5/11/2023

עלות המחייה רק הולכת ועולה והמשכורות בדרך כלל לא מדביקות את הקצב. בשנת 2022 בלבד האינפלציה עמדה על 5.3%, מה שהפך את החיים ליקרים הרבה יותר ובתוך כך גם את גידול הילדים. כמובן, ילדים מביאים שמחה, אך הם מביאים גם הוצאות רבות וכדאי להכיר בהן ובמיוחד בעולם שלנו. עם אחוז גירושין אשר מגיע לכ-25% במגזר החילוני, רבים עשויים למצוא את עצמם משלמים מזונות ובדיוק בשל כך חשוב להבין את עלויות גידול הילדים.

כדי לחשב את עלות גידול הילדים בעת המודרנית יש להסתכל על השלבים השונים של החיים. בתחילת החיים ישנן הוצאות רבות ובעיקר בילד הראשון. בשנה הראשונה של התינוק ישנן הוצאות רבות כולל חדר ילדים, בגדים, עגלה, כיסא בטיחות, חיתולים, פורמולות ועוד. לאחר מכן התינוק נכנס למסגרת וההוצאות עליה הולכות ופוחתות עם השנים. ברגע שהילד נכנס לחינוך הציבורי ההוצאות יחסית קטנות אך הן עדיין מורגשות מאד.

 

כיצד עלויות הגידול משפיעות על המזונות

עלויות גידול הילדים הולכות ועולות עם השנים והן משפיעות על ההתחייבות של התא המשפחתי ובוודאי על זוגות גרושים. רוב הזוגות הגרושים חולקים לפחות ילד משותף אחד ולכן כבר בתחילת הדרך כדאי מאד לדעת איך מחשבון מזונות יכול לעזור. המחשבון יכול לעזור כבר בתחילת הדרך להבין מהי ההוצאה אשר יכולה להיות ברגע שבני הזוג ייפרדו.

ההחלטה להיפרד אינה כלכלית אך היא משפיעה על המצב הפיננסי של בני הזוג והילד או הילדים. בשנת 2017 נכנס שינוי משמעותי בכל הנוגע לחישוב דמי המזונות כשעד לאותה השנה הדין העברי היה זה שהוביל את הנושא. לפי דין זה היה על האב לשלם מזונות גם במקרה של משמורת משותפת וגם במקרה של הכנסות נמוכות (אפילו אם ההכנסות היו נמוכות משל האם).

בשנת 2017 נכנס שינוי משמעותי אשר מתייחס לשתי נקודות בחישוב מזונות: הכנסותיהן של שני ההורים וחלוקת המשמורת בניהם. ברגע שנכנס השינוי הגבר אינו היחיד שצריך לשאת בכל ההוצאות ובוודאי שלא באופן טבעי. ההחלטה על גובה המזונות תביא בחשבון יותר מרכיבים וכבר לא תהיה ברורה מאליה והיא לא בהכרח תהיה כל כולה על האב בלבד.

 

כיצד מחושבים מזונות בעולם שיוקר המחייה בו גובר

יוקר המחייה עולה בהתמדה והדבר בא לידי ביטוי בכל תחום. מגורים, תזונה, חוגים לילדים ואפילו השתתפות בפעילויות מסוימות בבית הספר הופכים כולם ליקרים יותר. אין כל ספק כי בעולם זה זוגות צריכים מדריך לחישוב מזונות כבר עם ההחלטה להיפרד. כמובן, ההוצאות לא יכולות להיות סיבה להישאר ביחד כשהצדדים לא שמחים ומרוצים אך הם צריכים להבין כיצד ההחלטה תשפיע על כל אחד מבני המשפחה מבחינה כלכלית.

חישוב דמי המזונות הוא הליך מורכב היום והוא מביא בחשבון את חלוקת הזמנים של הילדים בין ההורים וזאת בהתאם להסכם המשמורת, יחס ההכנסות של ההורים כשאין העדפה אוטומטית למי מהצדדים וחלוקת ההוצאות. בתוך כך נלקחות בחשבון גם הוצאות קבועות וחריגות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע