chiddush logo

איך יוצאים מחובות?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 10/10/2023

בעולם שבו החיים הכלכליים הם באתגר יומיומי, הרבה מאיתנו מוצאים עצמם מתמודדים עם חובות וקשיים פיננסיים. גיבוש ההחלטה הנכונה בנוגע לטיפול בחובות יכול להכריע בין מצב כלכלי יציב לבין צבירת חובות. הבנת האפשרויות שלפניכם היא השלב הראשון לקיבוע דרך התמודדות מוצלחת עם האתגרים.

מהו ההבדל בין מחיקת חובות להסדרת חובות?

לא מעט אנשים מתבלבלים בין שני המונחים האלה, אך ההבדלים ביניהם משמעותיים. מחיקת חובות היא הליך שבו חוב, או חלק ממנו, מתבטל לחלוטין והלקוח אינו חייב לשלם אותו. לעיתים, זה יכול לקרות בגין זמן מסוים שעבר, אם החוב הוא בלתי חוקי, או אם חייב עמד בכל השלבים המתבקשים בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לשעבר, הליכי פשיטת רגל). מצד שני, הסדרת חובות היא הליך בו החייב והנושה (או חברת הגבייה) מגיעים להסכם על תשלום החוב בתנאים מסוימים, שגורמים לו להיות נוח יותר או נגיש יותר לחייב. לדוגמה: הסדר תשלומים, או הפחתה בסכום החוב.

שלבים ראשונים: איך לדעת אם אני זקוק לעזרה משפטית?

כאשר מדובר בחובות, לא תמיד קל לקבוע מתי הגיע הזמן לפנות לעזרה משפטית. למרבית האנשים אין הבנה מעמיקה בחוקים ובהגבלות הקשורות לחובות ולגבייה. אם אתם מרגישים שהחובות עולים עליכם, או שהנושים מטילים לחצים מופרזים, זה סימן שכדאי לבחון את המצב. דוגמה לכך היא כאשר חברת הגבייה משנה את סכום החוב ללא הסבר הגיוני, או כאשר חלף זמן רב והחברה עדיין מנסה לגבות את החוב (במקרה זה, ייתכן שאתם זכאים להתיישנות חוב). במקרים אלו, ובאחרים רבים, הגעתם לנקודה בה הגיע הזמן לחפש עזרה משפטית. חשוב לפנות אל עורך דין מנוסה בתחום לייעוץ מקיף בנושא. אך אפילו לפני זה, אם אתם רוצים לבדוק אם אתם זכאים למחיקת חובות, לחצו כאן.

השפעות מחיקת חובות על דירוג האשראי שלכם

דירוג האשראי שלנו הוא כמו כרטיס ביקור פיננסי. הוא משקף את היכולת שלנו להחזיר חובות ואת האמינות הכלכלית שלנו בעיני הבנקים והארגונים השונים. כאשר אנו מתקבלים למחיקת חובות, התהליך יכול להשפיע ישירות על הדירוג האשראי. זו אחת ההשפעות החשובות ביותר והיתרון המרכזי במחיקת חובות.


ברגע שחוב נמחק מרשומות האשראי, הנזק הפוטנציאלי לדירוג האשראי מפסיק להשפיע עליו. התוצאה היא שיפור משמעותי בדירוג האשראי במהירות. השיפור בדירוג האשראי יכול לפתוח בפניכם דלתות להצעות אשראי טובות יותר, לריביות נמוכות יותר בהלוואות ולתנאים יותר מועדפים בהסכמים שונים.


בנוסף, דירוג אשראי טוב מגביר את האמון בכם בעיני הגופים הפיננסיים, וזה יכול להיות ההבדל בין הצעה שלא תתקבל לבין הצעה שתתקבל במידה ותבקשו הלוואה או אשראי בעתיד.


אז, אם אתם מתכננים עתיד פיננסי יציב ורוצים להפעיל את הזכות המלאה שלכם לקבלת אשראי בתנאים הטובים ביותר - ייתכן כי מחיקת החובות יכולה להיות הצעד הנכון ביותר עבורכם.

השוואה בין עריכת דין לשירותי ייעוץ כלכלי: איזה שירות מתאים לכם?

לאחר הבנה ברורה של החשיבות שבטיפול בחובות ובדירוג האשראי שלכם, נותר השאלה - אילו שירותים כדאי לכם להתמקד בהם? עריכת דין וייעוץ כלכלי הם שני הכלים העיקריים שבאמצעותם ניתן להתמודד עם בעיות החובות, אך כל אחד מהם מצריך שיקול דעת ובחירה מושכלת.


  • עריכת דין - שירות זה נועד לאלה שיש להם חוב גבוה או בעיות משפטיות מורכבות בנוגע לחובותיהם. באמצעות עו"ד מתמחה בתחום, תוכלו לדעת אילו אפשרויות זכות מתאימות למצב שלכם, להגיע להסדרים משפטיים ואף לבצע מחיקות של חובות במסגרת משא ומתן או בכניסה להליך חדלות פירעון.


  • שירותי ייעוץ כלכלי - אלה מיועדים לאלה הזקוקים להבנה ולייעוץ בגישתם הכלכלית, בניית תכנית כלכלית או התאמת ההוצאות להכנסה. ייעוץ כלכלי יסייע לכם להבין אילו צעדים כלכליים יש לכם לעשות כדי לשפר את המצב הפיננסי. שירות זה יכול להתאים לאנשים עם חובות נמוכים.


כאשר אנו משווים בין השניים, חשוב לזכור שהם לא בהכרח מתאימים לאותו סוג של חייב. אלה הזקוקים לעזרה משפטית ספציפית ולידע המקיף ימצאו את עריכת הדין כהתאמה טובה יותר. מצד שני, אם הבעיה היא יותר בהתנהלות הכלכלית היומיומית ובחוסר יכולת לנהל את ההוצאות - שירותי הייעוץ הכלכלי הם הכתובת הנכונה.

לסיכום

בעולם הפיננסי המורכב בו אנו חיים, ישנם הרבה פתרונות ואפשרויות. החלטה מושכלת, המבוססת על ידע, יכולה להביא לשיפור המצב הכלכלי שלכם ולהגביר את איכות החיים שלכם. אל תחכו לשנייה האחרונה, אלא בחרו בדרך המתאימה לכם היום, כדי לקבוע את העתיד הכלכלי שלכם למחר.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה