"יום כיפורים" ,דווקא בלשון רבים
נכתב על ידי משה אהרון, 12/9/2023
בס"ד.
"יוםכיפורים" דווקא בלשון רבים.
--------------------------------------------.
כמדומה, שאין במקרא את הווריציה של : "יום כיפר" - בלשון יחיד.
אלא דווקא רק "יום הכיפורים, בלשון רבים.
וכל כך משום, שעניין הכפרה לישראל,איננו יכול להיות אך ליחיד מסויים.
ראה לעניין זה גם את רעיון : מחצית השקל . [שיצוטט להלן.]
הנה אם כן הכפרה האולטימטיבית היא לכלל ישראל באשר הם.
וזאת משום שיש את היסוד של הערבות ההדדית - ודוק גם "בכפרה"
שכל נפש נענה ביום הזה מוכשרת להתחשב בנפש זולתה הנענת כמוה.
וצריך שתתעורר בנו התחושה, שכולנו יחד "בסירה אחת".
כולנו יחד חותרים לחיים. החותרים לעבר הכפרה הנכספת.
וכך גם לקיים הקם תקים עימו גם לעניין "חייו".
כלומר אם לאחד יש "עודף זכויות", צריך הוא להתכוון להעביר למי אחר הזקוק להם,
כדי לזכות בכפרה.
יסוד זה גם נלמד כאמור מעקרון :"מחצית השקל", שכך נכתב לעניין זה במקרא :
וְלָקַחְתָּ֞ אֶת־כֶּ֣סֶף הַכִּפֻּרִ֗ים מֵאֵת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וְנָתַתָּ֣ אֹת֔וֹ עַל־עֲבֹדַ֖ת אֹ֣הֶל מוֹעֵ֑ד וְהָיָה֩ לִבְנֵ֨י יִשְׂרָאֵ֤ל לְזִכָּרוֹן֙ לִפְנֵ֣י יְהוָ֔ה לְכַפֵּ֖ר עַל־נַפְשֹׁתֵיכֶֽם׃ פ.
שכל הכסף של כולם יחדיו, עומד לזיכרון לכלל ישראל
הנה כי כן, לעניות דעתי כולנו צריכים להיכנס ליום הזה גם בתחושה עילאית של ערבות הדדית , בכוונת מכוון לאהבת כלל ישראל ואחדותו ובנכונות לוותר על כל עודף זכויות כאמור, למי אחר הזקוק לכך כאמור.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת, אנא חמישה לצדקה, כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)