chiddush logo

מלך מלכי המלכים שאין עליו ,או דיקטטור??

נכתב על ידי izikm18, 14/8/2023

מלך מלכי המלכים , שאין עליו (  או ,דיקטטור??) לחודש אלול 
-----------------------------------------------------------------------
בפרשה אנו קרואים על מצוות מינוי מלך ״ שם תשים עליך מלך ככתוב ״ היה רבי יהודה אומר: שלש מצוות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ: להעמיד להם מלך, ולהכרית זרעו של עמלק, ולבנות להם בית הבחירה."ספר החינוך מסביר ״ לפי שאי אפשר לישוב בני אדם מבלי שיעשו אחד מביניהם ראש על האחרים לעשות מצותו ולקיים גזרותיו, מפני שדעות בני אדם חלוקין זה מזה ולא יסכימו כולם לעולם לדעת אחת לעשות דבר מכל הדברים, ומתוך כך יצא מביניהם הביטול והאסיפה בפעולות, ועל כן צריכין לקבל דעת אחד מהם אם טוב ואם רע, למען יצלחו ויעסקו בעסקו של עולם, פעם ימצא בעצתו וחפצו תועלת רב ופעם ההיפך, וכל זה טוב מן המחלוקת שגורם ביטול גמור. " ואילו הרמבן סובר שיש למלך גם תפקיד רוחני ״ ותהיה מגמתו ומחשבתו להרים דת האמת, ולמלאות העולם צדק, ולשבור זרוע הרשעים ולהלחם מלחמות ה', שאין ממליכין מלך תחלה אלא לעשות משפט ומלחמות, שנאמר: "ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו ונלחם את מלחמותינו". 
בחודשים האחרונים אנו עדים לתופעת הרפורמה , לדעת  חלק מהציבור ראש הממשלה הוא דיקטטור .
זכותו של כל אחד לחשוב כרצונו , חיינו כיהודים הם לפי תורת הקב״ה , האם דוד המלך היה דיקטטור ? נכון זצ״ל איש לא מושלם ... האם שלמה המלך היה דיקטטור ? האם הקב״ה דיקטטור?? לא ולא ! הם דאגו רוחנית וגשמית לעם ישראל , עוד חודש נמליך את הקב״ה בטקס מיוחד שעצם יום ההמלכה מעבר להיותו חג הוא יום דין ,בו כל אחד יעמוד לדין על מעשיו , אך רגע אחד .. מהי ההדגרה של דיקטטור ? דיקטטור הוא מנהיג פוליטי בעל שליטה מוחלטת. כאשר דיקטטור שולט בחברה או באומה, המצב נקרא דיקטטורה. המילה דיקטטור נטבעה בימי הרומאים, שם הדיקטטור היה ממונה לשלטון על ידי הסנאט הרומי בעת משברים על מנת לפתורם." 
תורת ישראל דוגלת בטוב לכל אחד ,כל אחד יכול להחליט לעשות כרצונו , אך הדרך הנכונה היא דרך התורה שהיא כל חיינו , בלעדיה בלי לפגוע היינו כמו בעלי החיים .. הקב״ה לא צריך את המצוות .אנו צריכים אותם כמו את המקדש ,החתן דומה למלך והוא לא דיקטטור , הוא ואשתו בונים את ביתם לפי תורת ישראל, כמו שתפקיד המלך לדאוג לעמו , עליו לדאוג לה ,והיא לו , הכל בהרמוניה , דיקטטור כופה את רצוני על נתיניו , תורת ישראל היא תורת חיים ,ערב התקדש חודש אלול ושנת תשפ׳ד עלינו לחזור לחיקו של הקב״ה ,ולזכור שעל חיינו הם ממנו ,ועלינו להודות לו על כך , והוא לא דיקטטור אלא מלך רחום וחנון שרק מיטיב לנו , כך גם תורת ישראל ומלך ישראל , חודש טוב ושבת שלום ,ותהיו אלול איש עם רעהו ,במילה  תשפ׳ד ,ישנה המילה ״ פד״ היא תחבושת רפואית ,שחובשת פצעים ,יהי רצון ששנה זו הבעל״ט תחבוש ותרפא את מכאובי נפשנו וגופנו ,אז מלך יש לנו , עמלק הוא היצר הרע , שמנסה לקלקל לנו את אלול , כל הזמן  , אז תמשכוהו לבית המדרש והוא  יעלם מעצמו , בית הבחירה יבנה אם נהיה אלול . איש למען השני , כל בית שמוקדם כל חתן וכלה ,הם כאבן רוחנית בבית המקדש השלישי , אם נחבר כל נתוני דבר תורה זה , נזכה בברכת ה׳ שהוא כל העולם ,לשנה טובה מבורכת בריאה ומתוקה אמן 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה