אי ציות לבית המשפט תוביל לקטסטרופה
נכתב על ידי משה אהרון, 13/8/2023
בס"ד.
אי ציות לבית המשפט תוביל לקטסטרופה.
-------------------------------------------------------------
תורת אמת, שהיא גם תורת נצח יש בה כיסוי של כל ההתפתחויות גם אותן העתידיות .
ויש בה גם מענה לכל הסיטואציות וגם הקשות ביותר .
משל אפילו ממין הסיטואציה שאליה נקלענו בשנה האחרונה .
והנה כך אומרת לנו התורה :
כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט, בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע--דִּבְרֵי רִיבֹת, בִּשְׁעָרֶיךָ: וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ--אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל-הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל. יב וְהָאִישׁ אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן, לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל-הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אוֹ, אֶל-הַשֹּׁפֵט--וּמֵת הָאִישׁ הַהוּא, וּבִעַרְתָּ הָרָע מִיִּשְׂרָאֵל. יג וְכָל-הָעָם, יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ; וְלֹא יְזִידוּן, עוֹד.
בלי קשר לדברים שנכתבים בזה .
ועם כל הצניעות ,מציע אני לכל יראי ה' ,לקרוא כל יום מקרא זה ולנסות להבין רזיה של תורה.
שכולנו שרויים עתה באותו המצב של :
"כי יפלא ממך דבר לשפט....". והמבוכה רבה כדי אובדן כל ערך ...
כך או כך , התורה מניחה בפנינו למעשה שתי מהדורות של המנחים והאחראים לפתרון .
הראשונה כעולה מהרישא שלעיל .
עת הכהנים הלויים והשופט קיימים יחדיו.
דהיינו בעת קיום מקדש ועבודה, ואזי ההכרעה היא כעין סינתזה של הכרעה משותפת .
מכריעים הן הכהנים והן השופטים - יחדיו.
והנה, הוסיפה והגדילה התורה גם להניח את הווריציה הנוספת כשאין מקדש ואין כהנים לויים.
ואזי הדגישה את האופציה היחידה שנותרה :
" או אל השופט". [כאמור הראשונה ב"ו" החיבור]
והנה ,ההשגחה בכוונת מכוון החלה את זו הגאולה בדמות האתחלתא שהיא מדינה אזרחית המתנהלת על ברכי השיטה הטובה ביותר לזו העת - השיטה הדמוקרטית .
שהבג"צ הוא גם יציר כפיה של ההשגחה .
והוא שאמור להצית תחילה את "גץ הגאולה".
בהנחלת קודם לכל, ערכי בראשית של "ספר הישר".
בדרך גם לספר לקח טוב - לקיים לסוף הטוב והישר
היוצא מכל האמור,שבמצב הנורא אליו נקלענו ,אין לנו אלא לשמוע את המשפט מפי "השופט" הקיים - באין כאמור מקדש וכהנים לויים. השופט הוא לאחר מאשר בג"צ.
ואם חלילה יהין איש להפר מה שקיים היה כבר שבעים וחמש שנה לגרור אותנו למשבר חוקתי וחברתי ,לעשות בזדון לבלתי שמוע אל השופט השווה כאמור בנסיבות האתחלתא - אך
לבג"צ .נקלע חלילה לקטסטרופה נוראה.....
ואני יודע שרוב ההמנויים על אתר זה וודאי לא יאהבו את אלה הדברים
אך מה בכך חדש ,שגם ספר הספרים משופע בבעלי תוכחה "מזולזלים" ועתה עם כל ההבדלות המתבקשות , אותה הפטולוגיה דומה שחוזרת על עצמה .
חבל .
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)