אוהב את הבריות ומקרבן לתורה
בסד
ד"ת לעלון תזריע מצורע פג
"אוהב את הבריות ומקרבן לתורה "
-----------------------------------------------------------------
אלול באייר ?
האם יש קשר בין אלול לאייר? מספר הפסוקים בפרשת תזריע הוא 67 שהם אלול אני לדודי ודודי לי
מה משמחבר אותנו עם יום הזכרון והעצמאות שנחגוג בעוד כמה ימים , כדי להקים מדינה יש צורך
באלול אחד עם השני והדבר מתקשר בין פרשת מצורע ויום ההולדת למדינה , ראשי תיבות אייר הם "אני ה" רופאך"
דבר תורה
פרשת מצורע עוסקת בעניין הדיבור המפריד בין איש לרעהו , בו יש גאווה מה שהקב"ה שונא כאימרה,"על מי שיש בו מידת הגאוה אומר הקב"ה:"אין אני והוא יכולין לדור בעולם"
איפה הקב"ה כן שוכן?," בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך", מפרש רשי, " אשר אתן לך רשות להזכיר שם המפורש שלי שם אבוא אליך וברכתיך אשרה שכינתי עליך מכאן אתה למד שלא ניתן רשות להזכיר שם המפורש אלא במקום שהשכינה באה שם וזהו בית הבחירה שם ניתן רשות לכהנים להזכיר שם המפורש בנשיאת כפים לברך את העם", השכינה שורה בכל מקום בו יש חיבור עם ה" וידוע שכל הקורא בתורה ה" מדבר עימו , הדבר קשור לכל עצם היותנו יהודים , מלשון הודיה , להודות על מדינת ישראל שהיא ראשית תחילת גאולתינו , התורה מחברת בינינו ,יוצרת גשרים וחיבורים של קדושה , מה שמתקשר למצוות זיכוי הרבים אותה הקב"ה אוהב במיוחד, מסביר הרב עידו יחזקאל ," אין חפץ ה' כי אם במי שמזכה את הבריות" אין זכות כמזכה הרבים,כפ"ס , "אם תוציא יקר מפי זולל - כפי תהיה".,חזל דרשו," שאדם שזוכה לחזק את הרבים, ולזכותם, זוכה להיות במעלה כמו פיו של ה' יתברך !כביכול, הוא יגזור גזירה, וה' מקיים." ואם בדיבור עסקינן , החפץ חיים בספרו מסילת ישרים כותב ",כי בדברי הקדושה שהאדם מדבר פה בעולם הזה לפני ה" יתברך נברא למעלה היכלות ומלאכים קדושים ויהיו אח"כ מליצים ופרקליטים עבור נשמתו" מה שמחבר אותנו לפ"ס, "וצוה הכהן ולקח למטהר
שתי צפרים חיות טהרות ועץ ארז ושני תולעת ואזב וצוה הכהן ושחט את הצפור האחת אל כלי חרש על מים חיים את הצפר החיה יקח אתה ואת עץ הארז ואת שני התולעת ואת האזב וטבל אותם ואת הצפר החיה בדם הצפר השחטה על המים החיים", מה עניין הציפורים ? מסביר רבנו בחי," שלמה המלך ע"ה הודיענו בכתוב הזה גודל כח הלשון הן לטוב הן לרע, כי אם הוא משתמש בלשונו בדברי תורה ויוכיח ויזכה את הרבים הנה שכרו אתו ופעולתו לפניו, ואם בדברי רכילות ולשון הרע הנה ענשו מעותד ומזומן ותשבע בטנו ממנו, ויהיה תחלת הכתוב מפרי פי איש תשבע בטנו על עונש לשון הרע, וסופו כשאומר תבואת שפתיו ישבע על שכר לשון הצדיק המצדיק והמזכה את הרבים בלשונו, והכתוב שאחריו נקשר עמו ובאור אליו, והוא שאמר," מות וחיים ביד לשון ואוהביה יאכל פריה".
עה שנים
מדינת ישראל חוגגת 75 שנה, עליה חלמו דורות רבים לפנינו , נכון , היא לא מושלמת, יש הרבה דברים לתקן , אפשר להתווכח ,וזה בסדר שיש דעות שנות , אך הכל צריך להיות בצורה הראויה לממלכת כהנים וגוי קדוש , כהמשך לכך מדינת ישראל נועדה כדי שנקדש שם שמיים עליה אומר הרב קוק זצ"ל" האהבה הגדולה שאנו אוהבים את אומתנו, לא תסמא את עיננו מלראות את כל מומיה, אך גם אחרי הביקורת היותר חופשית נקייה היא מכל מום. כולך יפה רעייתי ומום אין בך".
ארץ ישראל היא מקום השראת השכינה , כפ"ס," ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם " , המילה " בתוכם" כתובה בלשון רבים , כיוון שכדי לקיים מצוות צריך את שיתוף הפעולה של הזולת , מדינה אי אפשר לבנות לבד , צריך להיות אלול , אני לדודי ודודי לי , אחד למען הקב"ה ולמען השני , דורות של חללי צהל נלחמו כדי שנקים פה בית לאומי המתאים לתורת ישראל ביניהם היו בני כל המגזרים , הם שיתפו
פעולה למעננו ,עלינו להעריך את המתנה יקרת הערך שהקב"ה העניק לנו בה אנו אמורים לזרוע את פירות התורה, יושר אמונה ובטחון בה" ולהביא דור ישרים מבורך לעולם , דור שמדבר תורה, ומזכה את הרבים ובורא היכלות ומלאכים קדושים בשמי מרום ,אם נהיה אלול עם הקב"ה ואיש עם רעהו ,נחזה באורו של ה" שיופיע עם הקמת בית המקדש השלישי של מדינת ישראל לעולמי עד . שבת שלום חדש טוב ויום -עצמאות 75 שמח!