chiddush logo

גיזום עצים: המדריך למתחילים!

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/6/2023

חשוב שנתחיל באמירה חד-משמעית, וזה שללמוד גיזום באינטרנט זה קצת כמו ללמוד שחייה בהתכתבות. אם יש לכם כישרון טבעי, יכול להיות שתבינו, ותצליחו ליישם בצורה מושלמת, אבל יכול להיות גם שלא. באותה הנשימה נאמר כי עם גיזום, שלא כמו עם שחייה, הרי שאין סכנת טביעה, ולרוב גם אם לא תעשו את הפעולה בצורתה המושלמת, הרי שתקבלו תוצאה לא רעה, ותוכלו ללמוד מהניסיון. פרטים רבים על התחום תמצאו באתרים כמו http://www.gizum.co.il/, ואת הרקע הראשוני תקבלו כבר בדקות הקרובות.

עוד חשוב לציין כי בסופו של דבר, גיזום הוא תחום רחב מכפי שמתארים לעצמם אנשים, או לפחות אנשים שלא עסקו בכך בעבר. מדוע זה כה מורכב? תכף ומיד תבינו הכול!

ידע חובה לגוזם המתחיל:

·         עונות השנה – כל עץ וצמח צומחים בעונות קצת שונות, פורחים בזמנים אחרים, ופשוט חיים קצת אחרת. ההבדל בין עץ לעץ, ואפילו בין זנים שונים של אותו עץ, יכולים לבקש גיזום בזמנים שונים. לכן חשוב לבדוק מהי עונת הגיזום הנכונה לעץ שאתם מתכוונים לגזום. קחו לדוגמא עצי פרי, בהם תרצו לגזום לרוב לפני תחילת צמיחת הפירות, כדי לייצר מראש מצב אידיאלי לשגשוג הפירות, ולא בהכרח לכמות.

·         סוגי הצמחים – ניגש ישירות לדוגמא, בצורה של גפנים, צמח שנמצא בחצרות ישראליות רבות, בכל רחבי הארץ. גפני ענבים שונות דורשות סידור שונה לצורך מתן תנובה אידיאלית, ויש להכיר וללמוד את סוג הגפן שלכם. לרוב המשתלה בה רכשתם את הצמח הצעיר תדע לתת לכם הסבר על הרגליו של הצמח, וכך תוכלו לגזום אותו כפי שצריך.

·         תקשורת עם העץ – כבר ידוע כי הכול זה תקשורת, ובעולם הגיזום אין הבדל. אתם צריכים לשמור על תקשורת וויזואלית עם העצים שלכם, ולזהות מתי יש שינוי הדורש טיפול בגיזום. למשל, אם אחד הענפים מתחיל לפתח מחלה, ואתם רוצים למנוע את ההתפשטות שלה בשאר העץ, לעיתים גיזום וסילוק מהיר של הענף הנגוע יפתור את הבעיה (אבל לא תמיד!). בשביל זה אתם צריכים להיות שם, ולראות.

גיזום – לא רק הצמח חשוב!

לא רק עונות השנה והתקשורת של הצמחים עם מעגל החיים, גם אנחנו עצמנו, הגוזמים, חשובים בתהליך הגיזום. גיזום מקצועי, אפילו לגוזמים מתחילים, חייב להיות מחושב מראש. מעבר לסיבות הנ"ל, הרי שהסיבה העיקרית היא שגיזום הוא תהליך מסוכן, הכולל עבודה עם כלים חדים, לעיתים אפילו בגובה מסוים.

אם אתם צריכים לגזום במקום שאתם לא מגיעים אליו ישירות מעמידה על הקרקע, מוטב לעבוד עם חברת גיזום מקצועית כמו http://www.gizum.co.il/. במקרים אחרים אתם יכולים לגזום בעצמכם, תוך שאתם מקפידים לחבוש קסדת בטיחות, ותוך שאתם נועלים נעליים סגורות, בגדים ארוכים, ורצוי גם משקפי עבודה, כדי למנוע פגיעה בגוף.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע