chiddush logo

ויהי : " אי בנסוע אהרון " (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 30/5/2023

 בס"ד.


 ויהי  : " אי בנסוע אהרון ".
-----------------------------------------------.
 המקרא 
------------------
׆  {ס}  לה וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן, וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה:  קוּמָה יְהוָה, וְיָפֻצוּ אֹיְבֶיךָ, וְיָנֻסוּ מְשַׂנְאֶיךָ, מִפָּנֶיךָ.  לו וּבְנֻחֹה, יֹאמַר:  שׁוּבָה יְהוָה, רִבְבוֹת אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל.

הדברים :
----------------
אל תקרא רק הארון אלא גם אהרון.. - - אהרון הכהן.
שכל בני התורה שבכל דור קרויים : "אהרון".
  ועליהם לקיים תמיד :
ויהי בנסוע ..."
להיית תמיד באותו המסע  - בנסיעה לארץ ישראל.
.שתלמיד חכם הנאחז בגלות למצוא שם מנוחה או נחלה.
משול כמי שתקע את הארון ומנע ממנו מלנסוע  למחוזו-
אלי ייעודו .
ממנע ממנו,לשוב לארץ ישראל.
 גלות אלפיים  לא הייתה גזירה משמיים .
אלא חטאת ואיוולת .
 תןצאה של לימוד מופרך ומדרשי  אפסיים.
 שעמך ישראל סנדל ונעל עצמו לגלות בטענות מטענות שונות .
 של  : לא "לעלות בחומה" וכי יש להמתין למשיח.
 בעוד שבתורה הקדושה הוטמע חומש שלם שצריך היה לכתוב על השיבה הגדולה לארץ .
שמשה הניח לנו מורשת של הבטחה שכל אימת  שהתורה נוסעת ממדבר הגלות לארץ ישראל.
 הוא משה יעמוד מלפני כסא הכבוד לעורר את הקב"ה לפעול לסייע לעם בשובו לארץ  .
בקריאה הנחרצת : : "קומה ה'..."
 וחזקה שהיה נענה כשם שנענה לבסוף בנפלאות האתחלתא ושבעיצומה אנו שרויים.
 הנה כי כן , מרכזי התורה באירופה הארורה , אטמו אוזנם מלשמוע את קול הזמיר והתור שבקעו מארץ ישראל ודווקא  בהתרסה אלוקית בידי ועל ידי שליחי ה' החלוצים.
 במקום לקום ולנסוע ולהסיע את התורה לארץ  אלה האדמורים , העדיפו חידלון והישארות  בגולה עד  שנבואת משה על השואה התקיימה......... והכורת הצורר עלהשוב  והפעם עלתה בידו לכלות את הכל 
 
נ.ב.
בעיני רוחי אני רואה 
מי שבכל זאת החליט לקרוא אותי 
,מסנן בין שיניו  : 
איזה שרלטן ? !
איזה מגלומן. ?!
 ועוד הטחות ממין זה 
 ומוסיף : .
 מה כולם טעו ותמיד  ?
 רק הוא בדיעבד יודע את האמת  ?.
  בכלל מניין התעוזה הזו  להצביע
 על כולם כעל טועים ?
 אז את האמת אינני יודע. !
 לאלוהים הטוב פתרונים .
 משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (31/5/2023)
בס"ד.
"וכיפר אדמתו עמו"
--------------------------------.
ארץ ישראל הינה אושיה חיה תיאולוגית .
והנה משנכתבה שירת האזינו היא שירת
השואה והתקומה.
קמה ועמדה ארץ ישראל בפני כיסא הכבוד וטענה :
כי לא יתכן שהיא "כאם מכורה" לעם הזה .
תפקידה יסתכם אך רק : "להקיא אותו" בימי זעם ועברה .
קרא הקב"ה למשה לשמוע דעתו .
ומשה החל ואומר לא זכיתי לחנינה לבוא אליה
וקונם עליך אלוהי שאין אתה עושה כן לבניך
כך דעתו הנחרצת של משה הייתה
שאכן ארץ ישראל איננה יכולה לשמש אך שושבינה לגלות .
אלא שיש למסור בידיה גם את הסמכות ההוגנת :
גם להשיב את "הקיא" חזרה ל"בטנה". - ולו במחיר קשה וכואב של ייסורין. .
נמנו וגמרו ששירת האזינו תסתיים בסמכות זו המוענקת לארץ ישראל :
להחליט לקבל בניה השבים בכל עת וזמן ובלבד שארץ ישראל תקנה בייסורין
(להמשך התגובה לחץ כאן )