פורים לאן ...... ? (2 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 23/2/2023
בס"ד.
פורים ....לאן ?
======================.
הרבה וידויים יהיה לי כאן, והנה אחד מהם :
מימיי לא שמחתי באמת בפורים .כבר מקטנותי חשתי במופרכות מסויימת של החג הזה.
והרגשתי כלפיו דחייה ואפילו היה וגם סרבתי כילד להתחפש.
[אולי בגלל שחיפשו אותי תמיד לזקן לבושו של אבי המנוח].
אבל משבגרתי יותר. הבנתי שזה הרבה יותר עמוק מזה.
הנה כי כן בעיניי :יש משהו יסודי מופרך בחג הזה . עד כי ביני לביני .אני לא פעם מדמיין כי אילו חז"ל היו חיים כיום והיו חווים את מוראות השואה ,היו הם מעדכנים מיד ומשנים את החג הזה .
כי יש בו לא רק מן הסממנים האליליים .אלא גם בהכעסת שמיים.ואני אומר הדברים בדחילו ורחימו
חישבו לרגע ,איזה מסר חגיגי יש בחג הזה לאדם .
לכאורה שניים :
ראשית שיש "גורלות" לעם הזה : "פורים"
והם אשר ככאלה משכתבים את חייו ומורשתו .
ושנית : עמלק נכנע ואיומו הוסר אז על מנת שנתעורר לשוב לארץ ישראל .
ומשבגדנו אז בארץ חמדה ,שלא שבנו אילה כשהפורקן בא.
עמלק שב להתפמפם ולהתנפח עד לביצוע זממו המלא בשואה האיומה .
ואם כך מה לשמחה זו עושה.חוגגים הצלה טקטית היסטורית ומתעלמים משואה איומה עכשוית .
בבקשה הפנימו :
מדוע לדעתכם, עשה הקב"ה, ששמו לא יופיע במגילה ?
משום שהעם הזה אז נאחז ביסודות האליליים של ההיסטוריה :
גורלות = פורים. כאילו עתידו של העם הזה מוכתב גם על יסודות אלו[פורים].
ושנית למרות הכל בין בצרה ובין בתשועה נשכחה לבסוף ארץ ישראל והושלכה מאחורי גיוום.
מורדכי ואסתר התמקדו והשקיעו הכל בלהיות עוד פונקציונרים של מלכות מושחתת.
בעטו במיעוט שדרש : "ארץ ישראל" [שהיה אך רצוי מרדכי לרוב איחיו]
זהו לעג לרש, שעם שצריך להיות קדוש לאלוהיו הוא מתברך בגורל ובתוצאותיו :מנעמי ארצות הניכר תוך הפניית עורף ומאיסה בארץ מכורה.......
משהו "עשה" טובה וניסה בכל זאת להפיח קדושה בחג הזה וכתב על משלוח מנות ומתנות לאביונים שאגב מצוות אלו היו מצוות דת המקום .
והיום קללת המן ,תחפושות ורעשנים, הם צלילי הרקע לכאורה לקדושה - בקריאת המגילה.
והנה בעיני רוחי, אין לך חג שיש בו משום ביזוי השואה מתוך כך את התורה ומלכות שמיים.
כמו המשך החגיגה בחג הזה - בהיותו כזה.
חוגגים שמחה ריקנית ומזוייפת של התחמקות והצלה מעמלק . לגדלו בסמוי בהמשך חידלוננו.
להיותו גדל והולך עד ביצוע מלוא זממו בשואה בהכרתת מחצית העם הזה .
אז על מה בדיוק השמחה.
הנורא הוא שכמו אז לא מינפו ההצלה לפנות ל"מערב קדימה לארץ ישראל".
לקומם בית שני ולחונן את ארץ ישראל .
כך גם אחרי השואה עדיין ישש מי הבוחלים ב"אתחלתא" ומכחישים בה ......
אותם שמצליחים באופן מוזר לחיות עם חידת השואה בשתיקה ובהשלמה תיאולוגית .
הם גם אלה שלבושתנו ,מוסיפים חטא על פשע להכחיש גם בזו הגאולה .
אלה כיום גם אין להם כל בעיה להחריב הכל .....בשם התורה ואלוהי ישראל .
מי שחוגג כיום את תליית המן ובניו כשרוחו של עמלק אז כמו היום לא מוגרה .משסע את האמת האלוקית ואת הגיונה של ההיסטוריה.
וגם משנעור עמלק שוב,והצילח הפעם ועלה בידו לכלות מחצית מעמנו מחד אלה הלכאורה מאמינים מתייראים לנסות להבין מדוע ולמה זה קרה [השואה].
ומאידך ממשיכים להיאחז בהצלה מזערית היסטורית .וחוגגים אותה ,תוך התעלמות ממפעלו הנורא של עמלק זה עתה .
כאב השואה גם רוחנית שלא השכלנו תיאולוגית להגיע לפשרו ואשר עוד צרוב ויצרוב בנו לעד.
אז איך אפשר להיות מגוחכים עד כדי כך להמשיך לחגוג גורל היסטורי מינורי ולהתעלם מגיזרת שמיים נורא ושלטעמנו אף כתובה בתורה.
אותה "הרעה של אחרית הימים" שהיא היא המשלימה של אותה פרשייה היסטורית מינורית "פורים" -כתחילתו של המעגל. שלבסוך נסגר בהצלחתו של עמלק
אם היה קולי נשמע :
מה שצריך להשאיר מהחג הזה את שתי המצוות משלוח מנות ומתנות לאביונים להפוך אותן כמצוות יסוד ב"חג אהבת האדם". שזה עתידו הנכון של החג הזה..
אחיי, בבקשה על תעלה שנאה בליבכם כלפיי.
שכל אחד ייעודו, והגחלת הצורבת שבו.
אני מאמין שיום אחד משהו מאלה הדברים יצוף ברמה באותה הבבואה של :
"ומלאה הארץ דעה את ה'" .
בינתיים , אינני חלילה נבדל מכם אמשיך גם בעשור השביעי לחיי לחגוג עמכם ולאלץ את עצמי לשמוח ולקוות שהניצצות האמת האלוקית הפזורים בעולם יתלכדו סוף סוף לכלל אמת אחת
גואלת.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (2)
וכן, נס התקומה הוא פרשת דרכים מופלאה : התקומה שלאחר השואה היא גם נקמת ההשגחה באומות העולם ...ראה שירת האזינו....
לא בכדי בשירת האזינו יש גם את הקריאה : "הרנינו גויים עמו". נעילת דלת הגלות וטריקתה הרועמת להתבוסס שוב בבוץ הארץ ישראלי להזדכך אט אט בבחינת : "וכיפר אדמתו עמו" להיותנו לבסוף ראויים לגאולה השלמה. מגיע לקב"ה מאתנו : הלל שלם" כל יום ויום על התקומה המוחדשת :
מעניין להמשיך ולהשוות את התקומה לגאולת מצרים ..... על הדומה והשונה בעיקר השונה הייעודי
שמחים על נס התקומה (ועוד נס קטן לטובת תקופת הגולה) שלא היה שלם ונגע לחלק מהעם והארץ במשך 8 ימים עם הלל שלם והסוף לא היה מזהיר כל כך.
ועל חג הפסח נאמר אחרת? יצאו ביד גדולה ממצרים ומאז היו מכשולים רבים, חטא העגל, מרגלים וכו'