יתרו מזמין את משה לשולחן אלוהיו של משה
נכתב על ידי משה אהרון, 9/1/2023
בס"ד.
יתרו מזמין את משה לאכול לחם בשולחן אלוהיו של משה.
==========================================.
המקראות :
-------------------------
וַתָּבֹאנָה, אֶל-רְעוּאֵל אֲבִיהֶן; וַיֹּאמֶר, מַדּוּעַ מִהַרְתֶּן בֹּא הַיּוֹם. יט וַתֹּאמַרְןָ--אִישׁ מִצְרִי, הִצִּילָנוּ מִיַּד הָרֹעִים; וְגַם-דָּלֹה דָלָה לָנוּ, וַיַּשְׁקְ אֶת-הַצֹּאן. כ וַיֹּאמֶר אֶל-בְּנֹתָיו, וְאַיּוֹ; לָמָּה זֶּה עֲזַבְתֶּן אֶת-הָאִישׁ, קִרְאֶן לוֹ וְיֹאכַל לָחֶם. כא וַיּוֹאֶל מֹשֶׁה, לָשֶׁבֶת אֶת-הָאִישׁ; וַיִּתֵּן אֶת-צִפֹּרָה בִתּוֹ, לְמֹשֶׁה. .
הוֹאִיל מֹשֶׁה, בֵּאֵר אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת לֵאמֹר. ו יְהוָה אֱלֹהֵינוּ דִּבֶּר אֵלֵינוּ, בְּחֹרֵב לֵאמֹר:
הדברים :
-------------------
יש דימויים מקבילים בתחילת פרשת דברים כמצוטט במקרא השני להלן.
וכן בפרשתינו בשבת משה על הבאר במדיין.
שני יסודות מילוליים מופעלים בשני המקורות כאמור
מחד : הפועל :"הואיל"
ומאידך המושג "באר" השווה לפועל באר השווה ל"ברא". שאין ביאור ראוי שאין בו גם משום בריאה חדשה.
אם כן ,כשברח משה אמר והבטיח לעצמו : אין אני יושב אלא על הבאר. שבו במקום זה,הן הצאן והן בני האדם באים לרוות צמאונם ולא רק צמאונם הגשמי.
ואני יושב על הבאר ומבאר להם הקושיות .
ודולה להם מבאר הרוח של האלוהים.
וכך גם משה עם תחילת נאומו הגדול בחומש דברים: נאום הסיכום חש משה ,שבידו הסמכות והכח לבאר התורה בבחינת "הואיל" [שהוא כאל]
הוא הפרשן והמבאר משה כ"אל" לחדש לברוא בריות חדשות בתורת האלוהים. דלה להם חדשות מבאר הרוח האין סופית של האלוהים.
נשוב למשה במדיין.
כשבאו בנות יתרו לאביהן והוא תמה לשאול : מדוע מיהרתן היום. קפצה מיד ציפורה וספרה כי איש הנראה מצרי הצילני וסרב לבוא עמנו...
שאמר שאין הוא נוהג לאכול לחם אלא בשולחן אלוהיו
ששמו כמדומה היה בפיו - "יו" .
מיד השיבן יתרו במילה אחת "איו" . ותשובה על שניים: ולא רק במובן : "אייכה"
שראשית שהוא נעתר כי השולחן יהא באולהי - יו.
ושנית רוצו לחפשו ולהזמינו.
משכך משה נעתר בתנאי של המילה :"ויו-אל" .
שאכן "יו" בלבד, יהא אלוהיו תמיד.
שכל זמן שהותו עם יתרו אלוהיו יהיה : "יו" ואליו בלבד,
תהא כל עבודתו
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)