chiddush logo

יתרו מזמין את משה לשולחן אלוהיו של משה

נכתב על ידי משה אהרון, 9/1/2023

 בס"ד.


יתרו מזמין את משה לאכול לחם בשולחן אלוהיו של משה.
==========================================.

המקראות  :
-------------------------

וַתָּבֹאנָה, אֶל-רְעוּאֵל אֲבִיהֶן; וַיֹּאמֶר, מַדּוּעַ מִהַרְתֶּן בֹּא הַיּוֹם.  יט וַתֹּאמַרְןָ--אִישׁ מִצְרִי, הִצִּילָנוּ מִיַּד הָרֹעִים; וְגַם-דָּלֹה דָלָה לָנוּ, וַיַּשְׁקְ אֶת-הַצֹּאן.  כ וַיֹּאמֶר אֶל-בְּנֹתָיו, וְאַיּוֹ; לָמָּה זֶּה עֲזַבְתֶּן אֶת-הָאִישׁ, קִרְאֶן לוֹ וְיֹאכַל לָחֶם.  כא וַיּוֹאֶל מֹשֶׁה, לָשֶׁבֶת אֶת-הָאִישׁ; וַיִּתֵּן אֶת-צִפֹּרָה בִתּוֹ, לְמֹשֶׁה.  .

  הוֹאִיל מֹשֶׁה, בֵּאֵר אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת לֵאמֹר.  ו יְהוָה אֱלֹהֵינוּ דִּבֶּר אֵלֵינוּ, בְּחֹרֵב לֵאמֹר:  

הדברים :
-------------------
יש דימויים מקבילים בתחילת פרשת דברים כמצוטט במקרא השני להלן.
וכן בפרשתינו בשבת משה על הבאר במדיין.
 שני יסודות מילוליים מופעלים בשני המקורות כאמור
  מחד : הפועל :"הואיל" 
 ומאידך המושג "באר" השווה לפועל באר השווה  ל"ברא". שאין ביאור ראוי שאין בו גם משום בריאה חדשה.
 אם כן ,כשברח משה אמר והבטיח לעצמו : אין אני יושב אלא על הבאר. שבו במקום זה,הן הצאן והן בני האדם באים לרוות צמאונם  ולא רק צמאונם הגשמי.
 ואני יושב על הבאר ומבאר להם הקושיות .
 ודולה להם מבאר הרוח של האלוהים.
 וכך גם משה עם תחילת נאומו הגדול בחומש דברים: נאום הסיכום חש משה ,שבידו הסמכות והכח  לבאר התורה בבחינת "הואיל" [שהוא כאל]
 הוא הפרשן והמבאר משה כ"אל" לחדש לברוא בריות חדשות בתורת האלוהים. דלה להם חדשות מבאר הרוח האין סופית של האלוהים.
 נשוב למשה במדיין.
 כשבאו בנות יתרו לאביהן והוא תמה לשאול : מדוע מיהרתן היום. קפצה מיד ציפורה וספרה כי איש הנראה מצרי הצילני וסרב לבוא עמנו...
  שאמר שאין הוא נוהג לאכול לחם אלא בשולחן אלוהיו
 ששמו  כמדומה היה בפיו - "יו" .
 מיד השיבן יתרו במילה אחת "איו" . ותשובה על שניים: ולא רק במובן : "אייכה"
 שראשית שהוא נעתר כי השולחן יהא באולהי - יו.
 ושנית רוצו לחפשו ולהזמינו.
 משכך משה נעתר בתנאי של המילה :"ויו-אל" .
 שאכן "יו" בלבד, יהא אלוהיו תמיד.
 שכל זמן שהותו עם יתרו אלוהיו יהיה : "יו" ואליו בלבד,
תהא כל עבודתו

משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה