chiddush logo

הגולים שבתוכנו לעולם יקראו : "בני יעקב ולא : "בני ישראל"

נכתב על ידי משה אהרון, 28/12/2022

בס"ד.


לעולם הגולים שבתוכנו יקראו : "בני יעקב" ולא : "בני ישראל" .
==============================================.
 ברשימה קודמת  על "הפטולוגיה של הגלות".
 התייחסנו לגלות בעם ישראל,כמהות קיבוצית לאומית. 
שגולת מצרים הייתה כור ההיתוך של עם ישראל
 וכמו גם גלותו הראשונה כמשפחה וכעם.
 עם ירידת יעקב למצרים בשבעים נפש כאן המקום  להתעכב 
על גלותו הקודמת  - כראשונה לכל גלות של יחידים - 
גלותו של יעקב לחרן :
 "ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה".
 "מבאר שבע" - ביטוי המסמל את ארץ ישראל :
 שהיא "באר" הברית והשפע לעולם 
. באר של שבע חומרי ורוחני.
 וכך כל היורד ממנה מארץ ישראל , "הולך" למעשה "חרנה" .
להולך למחוזות של חרון ואף שהרמז ב"חרנה" = חרון ואף ה'.
 שכל היורד מהארץ נוטש את קן הברית  את בית השכינה והרעיה
 מניח מאחריו את הטוב ואת האור.
 והולך אל מקום שסופו תמיד חרון ואף  : "חרנה".

 והנה כשהמלאך שינה שמו של יעקב על סף חזרתו שוב לארץ  אמר לו  :

 וַיֹּאמֶר אֵלָיו, מַה-שְּׁמֶךָ; וַיֹּאמֶר, יַעֲקֹב.  כט וַיֹּאמֶר, לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ--כִּי, אִם-יִשְׂרָאֵל:  כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים, וַתּוּכָל.  ל וַיִּשְׁאַל יַעֲקֹב, וַיֹּאמֶר הַגִּידָה-נָּא שְׁמֶךָ, וַיֹּאמֶר, לָמָּה זֶּה תִּשְׁאַל לִשְׁמִי;

אמר לו : "לא יאמר עוד שמך יעקב, כי אם ישראל ". !
 
אז מדוע זה השם יעקב מלווה אותנו ועדיין.?.
 אלא שכל עוד יש שנאת אחים בינינו חרב הגלות תלויה ועומדת ואף מונפת . 
ש"יעקב" הוא שם של גלות  ו"ישראל הוא שם של גאולה בארץ ישראל .
 הנה כי כן ,כל אותם היורדים מהארץ וגם כל אלה הגולים בתוכינו בהכחשתם את זו הגאולה עדיין קרויים : "בני יעקב". לא רק שהם חסרים את סגולות הייעוד שבשם "ישראל" אלא שכל יום ויום כל רגע ורגע הם מפירים את צו ה' שאלה במקום לשרות עם אלוהים הכריזו הם מלחמה על אחיהם.
בכאילו "מלחמת של תורה"......
 יותר מזה. זכרו את אשר העיר המלאך ליעקב ובמילים שלנו :  במקום להתעניין בשמי לך והגה ולמד לעומק ההבדל שבין "יעקב" ל"ישראל" שכל עוד אתה קרוי "יעקב" אתה בגלות  ולאחרית ,כמו בעצם ימים אלה השם "יעקב" גלום בו ציווי  אלוקי  לכל מכחישי הגאולה.
לאמור : "יה" - עקוב" .
צו ה' לכל אלה המכחישים בזו הגאולה לעקוב ולילך אחר אחיהם  המנהלים את האתחלתא ויהיו מי שיהיו.
 בעיני רוחי אני רואה איך מי מהקוראים מבטלים את אלה הדברים כשלאחר יד. שהם נתלים בגדולי ישראל 
 אותם שנאחזו בגלות כין השאר בטואנה כי רק משיח יגאל.
 מנגד גדולי תורה אמיתיים ושלמים אפילו בשלהי חייהם שאפו וניסו להגיע לארץ  כי חשו בתוך תוכם "תקיעות" של השם : "יעקב". חשו בחסרונם הסגוליות של השם : "ישראל"
 הנה כי כן , אומר לכם בלוא שביב של יראה :
 כל הגולים עדיין שבתוכנו ואשר גם מלבים שנאחת אחים ופירוד. לסוף דינם ייגזר לגלות :
 אם לא בעולם הזה בעולם הבא.
 בשלב מסויים עגלת הגאולה תקיא אותם  והם לא יהיו בכלל ישראל בכל הטוב הצפון ההוא.....
 כן.
 מי הוא הגולה שבתוכינו" ?
 כל  שאינו אוהב את כלל ישראל ויהיו מי שיהיו  וכל המתבדל מהם או מכחיש גם את הגאולה שבזה  :  האתחלתא - היא מדינת ישראל  על כל "מוראותיה"
 וכשליה יהיו אשר יהיו
 הוא הוא ה"גולה בארצו" הוא הקרוי אם בכלל :
 "בן יעקב"  ולעולם גם לא ישתכלל לכלל : "בן ישראל"
 שכאמור מפר הוא תדיר את צו ה' לאמור:
 "בן" יה = ה' מצווה עקוב לילך איתם ואחריהם
 אחרי אחיכם ה"גאולים" .
שזו הגאולה מאיתו יתברך ויש סודות עמוקים מדוע מתנהלת היא  כפי שמתנהלת ועל ידי מי המנהל אותה.

משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע