השילוש של : "אראך"
נכתב על ידי משה אהרון, 31/10/2022
בס"ד.
השילוש של : "אראך"
====================,
"אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ"
במקומות לא מעטים טענו : כי התורה החלה באות "ב" משום שהאות : "א" מיוחדת סימולטנית גם לאלוהים וגם לאדם.
והנה בסיפא הנ"ל של הפתיח לפרשת לך לך.
כשמדובר באינטרקציה ההיסטורית הראשונה שבין אלוהים לאדם -
בין הקב"ה לאברהם.
האות "א" "מככבת" בכל מילה.
ובמילה "אראך" "מככבת" אף פעמיים .
לסמן כי במילה זו יש ייחוד מיוחד,הקשור באותה האינטרקציה המיוחדת,שבין אלוהים לאדם.
הנה כי כן, כשמפי הגבורה נשמעת מילה אופרטיבית כמו : "אראך" כי אז וודאי נשמעת מהות רבת אנפין. שכל מילה מפי הגבורה שולחת אלפי זיקים של אור ומשמעויות אין ספור.
הנה אם כן, מה יש בה בזו המילה :
"אראך".
לנו הוחוורו לפחות שלושה מובנים שונים.
או שלוש מהויות שונות .
הראשונה : כמשמעה שבפשט, הארץ אשר אראה לך
------------
השנייה : הארץ אשר אראה אותך בה בראייה מיוחדת
-------------
ואפקטיבית של חיבור.
בגלל איכותה ואופייה המיוחד של הארץ.
והשלישית : הארץ אשר אראה לך בהתגלות . דהיינו
----------------
ארץ שבה מעדיף הקב"ה להתגלות לבניו אהוביו.
הנה כי כן, זו כנראה גם הסיבה : מדוע מילות התורה אינן מנוקדות . כי הניקוד מצמצם. ויש והתורה מבקשת לברוא במילה אחת הרבה עולמות של משמעות.
על רקע זה ,אולי גם יובן מקרא נוסף שבו נאמר :
שעיני ה' בה בארץ מראשית שנה ועד אחרית שנה.
עיני הקב"ה שבארץ ישראל . לקיים גם כאמור את המשמעויות הרבות של : "אראך".
זו גם הסיבה שארץ ישראל כשושבינה לברית שבין ישראל לאלוהיו, משמשת היא גם סדן הכפרות שהיא נקנית בייסורין.
שלפיכך גם נאמר : "וכיפר אדמתו עמו" .
והיא גם מקום המשכן וביתם של
ה"דוד והרעיה".......
פינת
ה"כלישעה".
השמחה
===========.
השמחה היא כעין ברק של תקוה
וקמצוץ תוחלת לעתיד.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)