chiddush logo

עניין תיקון ימי השובבי"ם

נכתב על ידי DL2000, 26/12/2013

 

עניין תיקון ימי השובבי"ם

מאת: חווה שמילוביץ  |  פורסם ב: ערוץ אלפיים
הקב"ה נתן לנו במתנה את ימי השובבי"ם (שמות וארא בא בשלח יתרו משפטים). ובשנה מעוברת - שובבים ת"ת (תרומה תצוה) שזהו זמן שמסוגל מאוד לתיקון הברית. 

האדם הראשון, לאחר שחטא, עשה 130 שנה תענית ופרש מאשתו ואז נפלו רפ"ח ניצוצות של קדושה לתוך הבריאה לעולם העשיה והיו לכודים במצרים ובגלל זה נגזר על עמ"י לצאת לגלות מצרים. הכלל הוא שכל אומה מקבלת כח בגלל שיש שם ניצוצות של קדושה שעמ"י צריך לאסוף משם. אחרי שעמ"י הוציא משם את הניצוצות, ויצא איתם ממצרים, כבר אין צורך במעצמה הזו,ורואים בפועל שהיא נופלת. 

איך פגם הברית קשור לאשה? גם לאשה יש ברית בינה לבין הקב"ה. הברית היא בין כנסת ישראל המשולה לאשה ובין ה'. ברגע שמשהו מתקלקל בקשר שלנו עם אבינו שבשמיים – זה נקרא פגם הברית! בימים האלה (שובבי"ם) יש כח רוחני גדול של טהרה ונקיון שמאפשר להתחדש לגמרי. כביכול מצד אחד אנו (עמ”י) נכנסים בפרשות הללו למ"ט שערי טומאה ויוצאים למ"ט שערי טהרה עד מעמד הר סיני. ממצרים הטמאה יצאנו להיות העם הנבחר שה' מדבר איתו ממש. 
שיא הטהרה = מעמד הר סיני – פה אל פה אדבר בו... לכן בימים האלה יש כח להגיע למ"ט שערי טהרה.

"פתח לנו שער בעת נעילת שער"-הקב"ה פתח לנו את 42 הימים הללו של השובבי"ם, ונותן לנו בְּחִינוֹת שהיו במצרים, לצאת מכל המֳיצַרִים שלנו ולהגיע לדעת מאוד גדולה, כפי שהיה במעמד הר סיני.

ימים אלה מתאימים במיוחד לדור שלנו של כ"כ יודע כיצד לעשות תשובה, כי יש בהם כח אדיר. 
האר"י הקדוש גילה שהם כנגד 42 ערי המקלט. אנא בכח = 42 אותיות. 
ואהבת את ה' אלוקיך (פרשה שניה של ק"ש) = 42 
לכל יום יש כח של: עיר מקלט אחת, אות אחת מ"אנא בכח" ואות אחת מ"ואהבת". אפילו מי שלא עושה דבר בימים הללו – מכל מקום הימים עצמם רוחצים ומזככים אותו. 
אם בכל זאת מישהו זז קצת לצד הקדושה היום – יש לזה כח אדיר!!!

בעבר נהגו להתענות בימי שני וחמישי ומטרתם היתה לזכך את הגוף ולהאיר את אור הנשמה ביתר חוזק.  בימינו התענית גורמת למיעוט תורה ולחולשה. ככל שהגוף שלי חלש, גם כוחות הנפש שלי נחלשים. ואז התאוות של הגוף מתגברות, במקום שהנשמה תתגבר..., לכן גזרו שלא להתענות מעבר למה שכתוב בשולחן ערוך.

אז מה כן הדרך לתיקון שלנו בימינו ומה התחליף לתשובה? 
רבי נחמן מברסלב זצ"ל גילה שכל דיבור עם בורא עולם הוא יותר גדול מכל תענית. "התבודדות" ( הכוונה תפילה האישית בכוונה) היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל!!!" 
כלומר העצה היא שיוסיפו תפילה על התפילות הסדורות(כמו שמצווה החפץ חיים בלקט אמרים), תפילות נוספות אלה יש בכוחן לזכך את הנפש ולטהרה. 
(בתכני הסדנא שאני מלמדת אנו לומדים לעשות זאת בצורה מאוד יסודית ועמוקה). 

ימי השובבי"ם הם ימי תשובה ושינוי ומהפך האישיות וכנסת ישראל מבקשת: השיבנו ה' אליך ונשובה – אנא ה' אתה תשיב אותנו בתשובה, כי אנחנו לבד לא יודעים ולא יכולים בדור הזה לחזור בתשובה. ה' עונה לנו: "קחו עמכם דברים ושובו אל ה'".

מה ה"דברים" - כח דיבורי תורה (1) וכח דיבורי תפילה (2) : 
"הקול (1) קול (2) יעקב". כי "חרב פיפיות (2 פיות =תורה ותפילה) בידם"

יותר קל לנו להאמין שתענית דיבור תחזיר אותנו בתשובה, אבל בעצם דיבור נכון עם ה', מעלתו גדולה מתענית!! זה הסוד שגילה לנו רבי נחמן. 
העבודה המעשית שלנו בימים אלו במיוחד היא להרבות לדבר דברי תפילה ולהרבות לדבר דיבורי תורה-אם נעשה זאת נשוב מיידית לבורא עולם וישתנו החיים שלנו לטובה.

חוסר בדיבור עם אדם אהוב מעיד על שיבוש וניתוק הקשר, ברגע שהקשר שלי עם מישהו התנתק, הביטוי הוא שאני לא מדברת איתו. 
אם זוג רבו ולא מדברים שבועיים, והבעל ישב לכתוב לאשתו מכתב. דבר ראשון היא קוראת את המכתב (=התורה) ודבר שני, היא כבר מדברת איתו (=התפילה).
התורה בשביל האשה זה דברי אגדה ומוסר (=חסידות) רק דברים שקשורים למעשה. 

אין צורך שנלמד פילוסופיה כמו הגמרא, זה לא גורם לנו תועלת או תיקון הנפש לאשה (כמובאר בספרי "מעיין אור התורה" בעמקות). לכן בימים האלה כדאי להתחיל לקרוא או ללמוד באיזה ספר שאת רוצה, הלכה אחת ביום או לפחות רק בשבת (לשון הרע, הלכות שבת וכדו'). הקריאה הזו בנושא תורני או הלימוד של ההלכה שאנו לוקחים לעצמנו הוא בגדר המכתב = התורה. כמו כן להתחיל בדיבורי תפילה (במקום סיגופים) 5 דקות ביום לדבר עם ה' על מה שאנחנו רוצות!!! לשתף אותו ברגשות שלנו ובכל דבר שעולה על דעתנו. 

גם קריאת תהלים מסוגלת לתשובה ותיקון הנפש ופתיחת שער התשובה האישי.
ולכן אנו מחלקות בימים אלו תהילים לכל מי שרוצה לסיים ספר שלם ביחד בשבת תוכל לפנות למייל: [email protected].

נסיים בתפילה שנזכה לנצל זמן קדוש זה בהרבה דיבורים טובים!

(החומר מלוקט ממקורות רבים ושיחות התחזקות)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע