chiddush logo

פרנסה משמים !!!

נכתב על ידי DL2000, 13/8/2013

 בס'ד



לכאורה אפשר לשאול שאלה, הלא עינינו רואות לא פעם ולא פעמים שסוחר ממולח מצליח לשכנע לקוח תמים לקנות ממנו, אם כן היכן היא ההשגחה הפרטית? או שרואים שפלוני רימה משהוא בסכומי עתק, וברור שהרויח את הכסף רק בגלל רמאותו- כיצד ניתן לומר שיש כאן השגחה פרטית?

התשובה היא על פי מה שאמרו חז"ל: "בדרך שאדם רוצה לילך- בה מוליכין אותו" שפרושו, שמוכרח שתהיה הסתרה על עניין ההשגחה, בשביל שתישאר בחירה ביד האדם.

לכן, כאשר האדם בוחר ללכת באמונה ובתמימות, הפרנסה תגיע לידיו בלי שום יגיעה, בלי שכנועים, בלי התרפסות וחנופה, ובודאי בלי שקרים ורמאות. אבל אם הוא בוחר ללכת ב'כוחי ועוצם ידי' והוא תולה בכוחותיו וכישרונותיו וכדומה, אזי משמים נותנים לו מקום לטעות, עד שנדמה לו שהוא הצליח למכור את הסחורה רק בכח לשונו החלקלקה, ובאמת מה שקצוב לו היה מגיע אליו בין כך או כך בעיתו ובזמנו, ממקום שבורא עולם היה מחליט, כמו שכתוב: "עיני כל אליך ישברו, ואתה נותן להם את אכלם בעיתו".

גם אם בוחר הסוחר להרויח את כספו במרמה, אזי מניחים לו להצליח בכך, כאמור בדרך שרוצה האדם לילך מוליכן אותו ו'מגלגלים חובה ע"י חיב' ומאחר שהוא רשע בוחרים בו להיות המקל להעניש איזה אדם שמשמיים נגזר עליו שירמו אותו, ואחר כך נפרעים ממנו על כך. ובאמת אם היה הולך בדרך תמים ולא בדרכים מקולקלות בוודאי היה מגיע לידיו סכום זה במלואו- ובהכשר מלא. 

מה שקצוב לך יגיע אליך בין כה וכה- או שאתה מאמין בזה ובוטח בהשם שידו בכל ואתה מניח לבורא להחליט מנין לפרנס אותך ואז אתה רגוע ושלו ושמח, וכל שכן שאינך מרמה ומשקר. או שאינך מאמין בכך, ואתה רץ ומשתדל ועמל ודוחק את השעה וקרוב לודאי שתבוא לידי מכשולים וטעויות, אשרי הזוכה לאמונה בתמימות ופשיטות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע