chiddush logo

מעלות הטבילה במקוה / גם לגברים

נכתב על ידי DL2000, 13/8/2013

בס'ד

מעלות הטבילה במקווה
סגולות| מעלות הטבילה במקווה

טבילת מקוה מושיעה מכל מיני צרות, הינו טבילת מקוה לשם שמים מסוגלת להציל את האדם מצרות ויסורים.
על כן צריך לדעת ולהאמין, כי כאשר נופלים לצרות או ליסורים, חס ושלום, צריך תיכף ללכת לטבול במקווה. רק בודאי צריכה הטבילה להיות לשם שמים באמת ובאמונה גדולה. דהינו להאמין כי בזכות קדושת המקוה, השם יתברך יושיעהו מן הצרות ויסורים, כמבואר בפסוק (ירמיהו יד,ח): "מקוה ישראל מושיעו בעת צרה". ומבואר בספרי אמת, כי פרוש הפסוק הוא, שכאשר יהודי נזהר בטבילת מקוה לשם שמים באמת, השם יתברך מושיעו מכל מיני צרות ויסורים.

טבילה במקוה אף מסוגלת לטהר מכל מיני טומאות וחטאים, כי על ידי המקוה נמשך על האדם דעת גדול ועל ידי זה ניצולים מחטאים ועוונות, כמבואר בדברי חז"ל (סוטה ג), שאין אדם עובר עברה כי אם נכנסת בו רוח שטות. אבל על ידי מקוה נמשך לאדם דעת, והוא ניצול מן החטאים ומן העוונות, גם נמשך על האדם, על ידי טבילת מקוה לשם שמים, חסד עליון מאוד, כמבואר בליקוטי מוהר"ן חלק א', ועל ידי זה, ניצול מצרות ויסורים, וזוכה לישועות רבות ולחסדים.

על ידי טבילת מקוה, לשם שמים באמת, זוכים לפרנסה בנקל, כי כאמור למעלה, על ידי זה נמשך על האדם דעת גדול, ומבואר בליקוטי מוהר"ן סימן נ"ו, כי לפי הגדלת הדעת כן הפרנסה בנקל.
ועל ידי טבילת מקוה לשם שמים, ניצולים מכעס וממחלוקת וזוכים לרפואה ולאריכות ימים, וזוכים לעורר לב אנשים לאביהם שבשמים, הינו ליראת השם וקיום התורה.

צריך לדעת כי טבילה במקוה אינה מזיקה, אם מי המקוה אינם קרירים מדי, והרופא האומר כי המקוה מזיק, חס ושלום, אינו רופא כלל. כי אם מי המקוה אינם קרים מדי, אזי הטבילה יפה מאוד לבריאות הגוף.
כי בגוף האדם מצויים נקבי זיעה, ועל ידי הזיעה עלול האדם לחלות חלילה. אבל על ידי המקוה נפתחים נקבי הזיעה, והפרשת הזיעה טובה מאוד לבריאות האדם.

מקוה גם מסוגל להציל מרוצחים, על כן, כאשר נוסעים בדרך, צריך להיזהר מאוד בטבילת מקוה. כי מבואר בדברי חז"ל "כל הדרכים בחזקת סכנה", הינו שסכנות שכיחות חס ושלום בכל הדרכים, ועל כן צריך להיזהר מאוד באמירת תפילת הדרך בכונה ובהתעוררות ראויה. וכן צריכים להקפיד בטבילת מקוה תמיד, וכאמור בפרט בעת מסע בדרכים, וצריך להאמין כי בזכות קדושת המקוה, ינצלו מכל מיני סכנות, ויזכו לכל מיני ישועות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע