chiddush logo

התבוננות !!!

נכתב על ידי DL2000, 28/6/2013

 בס'ד


התבוננות

עלינו להכיר טובה גדולה ועצומה להשם יתברך, על כל הטובות הגדולות ועל כל הניסים והנפלאות שהשם יתברך עושה עימנו בכל רגע ורגע ובכל יום ויום. להודות לו על כל נשימה ונשימה, על השמש הזורחת, על כל הצבעים והקולות וההנאות הקטנות והגדולות שאנו חווים. להודות לו שברא אותנו ובחר בנו להיות בניו וגם את כל העולם כולו עם כל אשר בו ברא במיוחד בשביל כל אחד מאיתנו.
לצערנו, רוב הזמן, עקב טרדות החיים, והקשיים שאנו עוברים, אין לנו זמן לראות ולהתבונן בכך, ההיפך הוא הנכון, אנו מתמקדים בדברים השליליים ואף מגדילים ומעצימים אותם.
 
עלינו לדבוק בתורת 'אזמרה' של רבינו, לראות את הנקודות הטובות שבנו ובאחרים, לראות את הדברים הטובים שיש לנו בחיים, להגדיל אותם, להעצים אותם, עד שליבנו יתמלא בהכרת תודה אין-סופית לבורא יתברך, ואז גם נוכל להודות לו בפה מלא ובשמחה עצומה.
 
השם יתברך יודע תעלומות ומכיר כל נשמה ונשמה בצורה פרטית מרגע בריאתה, ויודע ומרגיש כל מה שעובר עליה בכל רגע ורגע, מוביל אותה הדיוק בדרך המתאימה והנכונה לה לשם יעודה הנצחי.
 
רוב הזמן אנו שוכחים זאת, ומפנים את כל ליבנו מוחנו וזמננו לטרדות החיים. על כן העיצה החשובה מכל, כמו שאומר רבנו, שנעצור, שניקח פסק זמן בכל יום, שנתחיל להתבונן,נתחיל לראות את כל החסד האין-סופי שסובב אותנו, נתחיל להרגיש את עצם החיים, להתייחס גם אל עצמנו ואל הפנימיות שלנו. אם נהיה כל היום עסוקים רק במאורעות החיים הסובבות אותנו, לא נוכל להגיע אף פעם אל האור הגנוז השוכן בלבנו.
 
עלינו לעצור, להתנתק מדי פעם, להתרומם מעל כל מאורעות החיים, לזכור את יעודנו ואת התכלית שלשמה הגענו לעום ולהתחבר אל מקור החיים האמיתי והנצחי.
 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע