chiddush logo

מזון רוחני ו תמוז

נכתב על ידי שניאור, 13/6/2013

 

 

בס"ד ו' תמוז

 

חוקת התורה

 

פרשת השבוע פותחת בפירוט אופן ביצוע מצוות פרה אדומה. קורבן אשר היו מקריבים בבית המקדש ובאמצעותו היו מטהרים את מי שנטמא על ידי מת. על מצווה זו אומרת התורה: "זאת חוקת התורה..." ומצווה זו הפכה לסמל למצוות שאינן ניתנות להבנה.

 

מצווה זו היא חלק וראש למצוות שנראות "חוקים" – אלו מצוות שאין להן כל אחיזה בשכל האנושי. אף על פי שטבע האדם לקיים ביתר שמחה מצוות שהוא מצליח לרדת למשמעותן ולמטרתן הרי לחוקים, אומר הרבי, מעלה גדולה מכיוון אחר:

כשיהודי מקיים מצוות כיבוד אב ואם, הוא עלול שלא לחשוב כלל על הקב"ה, אלא על חובתו האישית כלפי הוריו. והיות ולמצווה יש מקום בשכל וניתן לקיימה מטעמים אנושיים גרידא, הוא מאבד את ההרגשה שזו מצוות ה'.

 

במצווה המוגדרת כ"חוקה" על-שכלית, הוא מקיים את המצווה רק משום שהקב"ה ציווה לעשותה, והוא חש במלוא העוצמה את הקשר שלו עם הקב"ה.

 

לכן התורה אומרת על מצווה זו "זו חוקת התורה", ולא זו חוקת "הפרה", היות וממצוה זו אנו למדים כיצד עלינו לקיים את כל המצוות, גם אלו המובנות והנתפסות בשכלנו האנושי. עלינו לקיימן לא מפני שאנו חושבים שנכון לקיימן ואנו מבינים את התועלת שבקיומן, אלא מפני שהקב"ה ציווה לקיימן כמו "חוקה", רק שבמצוות אלו נתן לנו ה' גם אפשרות להבין חלק ממשמעותן ונחיצותן בשכלנו.

 

שבת שלום.

לק"י

בינ"ו עש"ו

 

 ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

התקשרות – חוויה יהודית רוחנית:

 

http://www.hitkashroot.com/

 

פנימיות התורה ותורת הנפש:

 

http://www.pnimi.org.il/index.php

 

דעת:

http://www.daat.org.il/

 

הרצאות, תובנות, עצות מועילות לכל עניין:

 

http://www.hidabroot.org/

 

סרטים:

 

http://www.hidabroot.org/Media.asp

 

http://www.olam-jew.com/sratim.htm

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות בית ישראל – לגאולה שלמה בקרוב ממש ולזכות ולזיווג הגון פנחס בן בתיה ולפרנסה טובה שמעון בן רחל ולזכות וזיווג הגון שירלי בת יפה ברכה ולזכות ולרפואת אורה דליהנה בת אסתר ולרפואת שמעון בן מרים ו-יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא וזכות התורה הקדושה תגן בעדם ובעד כל אשר להם ובעדנו ובעד כל ישראל אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם עם כל משאלות ליבנו עם כל משאלות הלב של ישראל לטובה ולברכה בטוב הנראה והנגלה אמן כן יהי רצון.

 

מעובד מתוך "שולחן שבת", שיחות הרבי מליובאוויטש.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה