chiddush logo

מקדם ההצלחה !!! של רבי נחמן

נכתב על ידי DL2000, 12/6/2013

 בס"ד


לפעמים נדמה שהמילה סבלנות נכחדה 
מהעולם. אנשים רוצים להצליח כאן ועכשיו. 
השאלה היא איך עושים את זה? הגר דוויג'י,
מאמנת מוסמכת, מסבירה מהו מקדם ההצלחה 
של רבי נחמן מברסלב. וזה בדוק ומוצלח.
 
 
בעולם כל כך מתקדם, בזמנים שהכל קורה סביבנו בקצב מסחרר, כולם רוצים להתקדם ולעלות מעלה במהירות הבזק, עד שלפעמים נדמה שהסבלנות היא מילה שנכחדה מהעולם.
 
מוצפים ברגשות, תהיות וחששות, ובעיקר, במחשבות על הצעד והמהלך הבא בחיינו, דבר שנוגע בכל תחום אפשרי ולוקח הרבה אנרגיה מהנפש העדינה שלנו. על כך אמר החכם מכל אדם, שלמה המלך ע"ה, "רַבּוֹת מַחֲשָׁבוֹת בְּלֶב אִישׁ וַעֲצַת ה' היא תקום"! 
 
בורא עולם בעצמו ידריך אותנו בעצה הנכונה? יאיר לנו את הדרך? איך זה בדיוק יקרה?!?
 
הכירו את מקדם ההצלחה של רבי נחמן מברסלב - הקואצ'ר הראשון, בחמישה שלבים:
 
שלב ראשון: מחשבה: רבי נחמן מברסלב הכיר בחשיבות העצומה של כוח החשיבה על האדם, והדגיש במיוחד את נושא החשיבה החיובית, את הכוח שיש במחשבות המשמחות המשפיעות על נפש האדם, לכן מלמד ומדגיש את הדבר הבא:"דע, שהמחשבה יש לה תוקף גדול, ואם יחזק ויגבר מחשבתו על איזה דבר שבעולם, יוכל לפעול שיהיה כך, ואפילו אם יחזק מחשבתו מאוד שיהיה לו ממון, בודאי יהיה לו, וכן בכל דבר רק שהמחשבה תהיה בביטול כל ההרגשות" )ליקוטי מוהר"ן, קצ"ג(.
 
הדעת היא עיקרית וחשובה. הידיעה והחשיבה יוצרות מציאות המשפיעה שפע חיובי על חיינו בשילוב עם האמונה, אולם זה חייב להיות בביטול כל ההרגשות! ואיך מבטלים את הרגשות שלנו ובאמת "מתבטלים" למחשבות הטובות? זה מביא אותנו לשלב הבא:
 
שלב שני: קורלציה-חיבור: חייב להיות חיבור והתאמה בין המחשבה לשלבים הבאים, שבונים את כל תהליך יצירת מציאות מקדמת ובונה לחיים. עיקר של החיבור הם האמונה והרצון להאמין באמונה שלמה ברצון שלנו, ולקדם את מטרותינו בלב שלם בשלבים הבאים: 
 
שלב שלישי: דיבור: "לפי הדיבור כן השפע.אםהדיבור הינו הכלי, השפע הוא בשלמות ובמלואה, אזי יכולין לקבל בהם רב שפע" (ליקוטי מוהר"ן ח"א, לד). רבי נחמן מלמד אותנו הרבה על כוח דיבור, ובעיקר עלהדיבור הישיר של כל אדם ואדם עם בורא עולם, ההתבודדות אותה עושים במשך שעה בכל יום. אך גם מי שלא אוחז בהתבודדות היומית, שהיא מאוד מקדמת את האדם לתכלית והתיקון שלו, עדיין, עליו לדעת שהדיבור הוא הכלי לכל ההשפעות של האדם, וכמו שאומר שלמה המלך "חיים ומוות ביד הלשון". דיבורים טובים ומקדמים נותנים חיים וכוחות חדשים לאדם, בשונה מדיבורים של ייאוש וחוסר תקווה. לכל מילה היוצאת מהפה יש כוח והיא בונה כלים שישמשו אותנו. הדיבור בקול רם נשמע דרך האוזניים ונכנס ישירות ללב, ומעביר אותנו לשלב הבא:
 
שלב רביעי: מעשה: השלב הזה הוא שלב מכריע בו מוצאים מהכוח אל הפועל את המחשבות והדיבורים שלנו. לפעמים אנו נתקלים בדברים המעכבים אותנו בעשייה חדשה, כאן יש לעשות אבחנה בין נתונים הנמצאים בשליטתנו וברי שינוי, לבין נתונים קיימים בחיינו אותם לא ניתן לשנות. לכן, רצוי מאוד לא לתת לחסמים האישיים שלנו להרתיע אותנו מעשייה חדשה. אדרבה, עם כל הכוח נצא לדרך ונשנן תמיד את דברי רבי נחמן: "כי אין לו להאדם בעולמו כי אם את אותו היום ואותה השעה שעומד בו, כי יום המחרת הוא עולם אחר לגמרי" (ליקוטי מוהר"ן ח"א, ער"ב), וזה מביא אותנו לשלה החמישי:
 
שלב חמישי: הצלחה: ההצלחה לא קוראת בן-לילה! כדי להצליח צריך הרבה מאוד עזרה משמים ובעיקר: התבודדות, ציפייה,למידה, חשיבה, התמדה = ראשי תיבות הצלחה.
 
זה מעגל קסמים טוב ואיכותי לחיים "כי סוף מעשה במחשבה תחילה", דהיינו, כשאדם רוצה לעשות איזה דבר, כגון לבנות בית, צריך לחשוב תחילה במחשבתו איך יראה ציור בניין ביתו"(ליקוטי מוהר"ן ח"א, סו). אל תדחו את החלומות שלכם, בעזרתם יישום כלים אלה תצליחו להגשים אותם. כי אחרי שבונים אתה בית חושבים על העיצוב הפנימי שלו – הרהיטים וכל פרטי הנוי, ובכלל, איך מתקדמים הלאה. 
 
לסיכום:

1. 
חישבו תמיד מחשבות בונות, טובות ומקדמות. הציבו יעדים ריאלים והאמינו ביכולותיכם ובבורא עולם שיעזור לכם להגשים אותם.

2. 
צרו התאמה בין המחשבות לדיבור, זה ישפיע על המעשים שלכם. את המטרות מקדמים על ידי הדיבורים, לכן פעלו יחד עם חשיבה והתמדה! 

והכי חשוב, שיהיה בהצלחה!
 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע