מזון רוחני כא סיון
בס"ד כא' סיון
מעלת הקטנים
אחת הטענות של המרגלים כנגד הכניסה לארץ הייתה: "נשינו וטפינו יהיו לבז". ואילו העונש היה שהם לא זכו להיכנס לארץ אלא דווקא הטף, ילדיהם הם שזכו לרשת את הארץ: "טפכם אשר אמרתם לבז יהיה... הם יירשוה".
חז"ל אומרים על תינוק שהוא "מפרר יותר ממה שהוא אוכל". כלומר התינוק מנצל רק חלק קטן מהמזון הניתן לו, שכן הרוב מתפורר ונופל על הארץ. תינוק במשמעותו הרוחנית רומז לאלה שהם קטנים בדעת. מזון, ברוחניות, רומז לתורה ולמצוות, שמזינות את נפש האדם.
העניין הוא, אצל "הגדולים" בדעת מושקעים רוב הכוחות בתורה ובמצוות, ואילו ה'טף' בדעת מבזבזים את כוחותיהם לדברים אחרים, קיום המצוות שלהם מלא פניות ומזונם הרוחני, התורה והמצוות, מתבזבז יותר משהוא נקלט בפנימיותם.
טענת המרגלים (הגדולים) הייתה: בכניסתנו לארץ שמה נהייה כמו 'טף', ניאלץ לבזבז את רוב זמננו על עיסוקים חומריים. על כך ענה הקב"ה: לארץ ייכנסו דווקא ה'טף' בדעת, בני הדור הצעיר, שיתעסקו בעניינים גשמיים ויאלצו לכפות את עצמם לקיים תורה ומצוות.
בזאת חפץ ה': בעבודת ה' מתוך קשיים והתמודדויות. עבודה זו יקרה לו יותר מעבודתם הרוחנית של דור הדעה (הגדולים).
מעובד מתוך "שולחן שבת", שיחות הרבי מליובאוויטש.
לק"י
בינ"ו עש"ו
ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:
http://www.arachim.org/Events.asp
http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3
http://www.arachim.org/Articles.asp
התקשרות – חוויה יהודית רוחנית:
פנימיות התורה ותורת הנפש:
הרצאות, תובנות, עצות מועילות לכל עניין:
סרטים:
http://www.hidabroot.org/Media.asp
http://www.olam-jew.com/sratim.htm
יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות בית ישראל – לגאולה שלמה בקרוב ממש ולזכות ולזיווג הגון פנחס בן בתיה ולפרנסה טובה שמעון בן רחל ולזכות וזיווג הגון שירלי בת יפה ברכה ולזכות ולרפואת אורה דליהנה בת אסתר ולרפואת שמעון בן מרים ו-יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא וזכות התורה הקדושה תגן בעדם ובעד כל אשר להם ובעדנו ובעד כל ישראל אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם עם כל משאלות ליבנו עם כל משאלות הלב של ישראל לטובה ולברכה בטוב הנראה והנגלה אמן כן יהי רצון.