chiddush logo

יד לאחות

נכתב על ידי שניאור, 26/5/2013

 יום אחד התגלה לדליה ואיציק כי בתם רווית בת השבע-עשרה התחברה לגבר פלשתיני, שוהה בלתי חוקי, שאותו הכירה כאשר עבדה כמלצרית במסעדה בפתח-תקוה. ההורים נדהמו, לא פיללו שבתם הפקחית והנאה תיקלע למצב כזה. רווית סיפרה להם שמדובר בגבר מנומס, שמדבר עמה בעדינות ודואג לכל צרכיה. הוא סיפר לה שסבל בסביבתו הפלשתינית, שכל חבריו כעת יהודים ובדעתו להתגייר בקרוב.

 

ההורים התנגדו ליחסיהם בכל תוקף. מריבות קשות פרצו בינם לבין בתם. דליה פנתה ל'יד לאחים', והוסבר לה שאם בתה לא מבקשת את עזרתם, אין הרבה מה לעשות. ההורים ניסו כל העת לשכנעה שתעזוב אותו, עד שפעם פרצה מריבה גדולה במיוחד. רווית ארזה את חפציה ועברה להתגורר עם הערבי בדירה שכורה בפתח-תקוה. בגיל שמונה-עשרה התאסלמה והתחתנה עמו בבית-דין שרעי. למרות הכל חשה דליה שאסור לה לנתק את הקשר עם בתה. 

לאחר מכן נכנסה רווית להריון. כאשר היתה בחודש השביעי, דליה דיברה על לבה שלא ייתכן שהיא ובנה יהיו מוסלמים. רווית טענה שהתאסלמותה אינה אמיתית, הרי יהודי נשאר יהודי, אבל דליה התעקשה שבתה תשוב ליהדותה לפי ההלכה. בזכות הקשר החם שנותר ביניהן, הסכימה רווית להתגייר בסתר, ללא ידיעת בעלה, כמובן. אב בית הדין לגיור הבין את המקרה הרגיש וסייע לה. רווית טבלה במקווה וחזרה להיות יהודיה בסתר. כל העת ניסתה לשדר לאמה שהכל אצלה בסדר, אבל האם הבינה שהסכמת בתה להתגייר מבטאת רצון לחזור למצבה הקודם, ושמה לב לכך שהתנהגותה עצורה ומצב רוחה אינו יציב. 

יום אחד הגיעה רווית לבית הוריה כשהיא ממררת בבכי. היא סיפרה שבתחילה באמת היה טוב, אבל מאז שעברה לרשותו של בעלה, הכל השתנה בבת-אחת. היא תיארה איך הוא מקלל אותה, מאיים עליה עם סכין, מכה בה באגרופים וסוטר על פניה, ופעם כמעט חנק אותה למוות. הוא לא מתיר לה לצאת מהבית ללא אישורו, וימים רבים היא נמצאת ממש במעצר בית. הוא מרשה לה לשוחח בטלפון רק עם הוריה ואחותה. מדי שעה הוא מתקשר אליה ועוקב אחרי כל
פעולה שלה. בערב הוא בודק את תיקה לראות אם יש שם חפצים חשודים...

כאשר נולד התינוק, דיבר עמו בערבית ופעם אמר לה: "אם הילד יגיד לי שהוא יהודי, אשחט אותו כמו עוף!".

בעלה התקשר אליה באמצע שיחתן והיא ענתה לו בפנים חיוורות. מדי פעם רצה אל הדלת לבדוק אם הוא נמצא מאחוריה, והתנצלה על חרדתה: "את לא מבינה, אמא, יש לו שבע נשמות...".

לאחר השיחה התקשרה רווית למחלקת הצלה מטמיעה של 'יד לאחים'. היא סיפרה לפעילה בשם ציפורה על מצבה הנורא וסיימה בבכי: "אני לא מסוגלת להחזיק מעמד עוד רגע אחד...".

ציפורה חיזקה אותה ואמרה שהדבר הנכון כעת הוא לצאת מהבית בפעולת הסחה ולהגיש תלונה במשטרה. היא הציעה לה לומר לבעלה שהיא מעוניינת לרשום את תינוקם כערבי ואותו כאבי הילד, וכך יהפוך לשוהה חוקי. כמו כן הציעה לה שתתנהג באופן כנוע במיוחד עד לבריחה המתוכננת. סוכם שהמבצע יערך שבוע לאחר מכן, בשעת בוקר מאוחרת.

רווית חזרה לביתה וביקשה מבעלה לצאת למשרד הפנים בעוד כמה ימים והוא הסכים. שעה לאחר שהבעל יצא לעבודתו במסעדה בתל-אביב, הגיעו אנשי החילוץ של 'יד לאחים', ציפורה, בן-ציון ושניים נוספים, העלו במהירות את רווית ותינוקה למכוניתם, העמיסו את החפצים ההכרחיים ונסעו מיד לתחנת המשטרה בפתח-תקוה.

רווית מסרה את עדותה המזעזעת והגישה תלונה כנגד בעלה. בינתיים יצאו בלשי משטרה בלוויית יחידת החילוץ של 'יד לאחים' לעבר המסעדה של הבעל כדי לעוצרו. במסעדה נאמר להם כי הוא עזב את העבודה מוקדם ונמצא בדרכו לביתו.
בלשי משטרה התמקמו ליד הכניסה לבית וזיהו את אחיו של הבעל. הם חששו שהוא יגלה כי הבית התרוקן מחפצי האם והתינוק ויזהיר את אחיו שימלט על נפשו. משמעות כישלון המבצע היא שהבעל יישאר חופשי, ורווית ובנה יחיו בסכנה מתמדת. בלשי המשטרה רדפו אחרי האח והצליחו לעוצרו. לאחר מכן חיכו לבעל בתוך הבית. כאשר הגיע, נדהם לראות את השוטרים שארבו לו ואזקו אותו מיד.

ליתר ביטחון, הוסעו רווית ובנה במונית מיוחדת למקלט סתר של נשים מוכות. רווית הגיעה עם תינוקה למקלט מבודד בעיר לא נודעת, בו קיבלה סיוע כלכלי ונפשי. היא יצרה קשר עם הוריה באמצעות 'יד לאחים' בלבד, ולמרות הכל חוותה חירות נפלאה, שלא חשה מזמן.

יצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם  [email protected]

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/7676

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

הרצאות, תובנות, עצות מועילות לכל עניין:

http://www.hidabroot.org/

 

סרטים:

http://www.hidabroot.org/Media.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע