chiddush logo

עשר פעמים ח"י

נכתב על ידי שניאור, 13/5/2013

 אחרי האירוע אליהו חזר לביתו וסיפר לאשתו כל מה שאירע, ובמיוחד על כך שהכדורים חלפו סנטימטרים ספורים לידו ולא פגעו בו. היא ביררה בהתרגשות מתי אירע הדבר, ואז סיפרה לו מה אירע אצלה באותה שעה ממש

 

אליהו, קצין הביטחון של חברון, הוקפץ בשנת תשס"ד מביתו לאירוע ירי עם נפגעים ב"ירידה של 160" - הירידה החדה מקרית ארבע לכיוון מערת המכפלה, שבה עובר קו 160 המגיע מירושלים. כשהגיע למקום הודיעו לו שחייל אחד נפצע קל מירי של מחבל ופונה על ידי כוח רפואי מהמקום. נראה היה שהאירוע הסתיים.

אליהו המתין בג'יפ לראות אם דרוש סיוע רפואי נוסף. שניים ניגשו לג'יפ ממוגן הירי שלו - עופר, נהג האמבולנס מקרית ארבע, וניצן, קצין ההנדסה של החטיבה, והחלו לדבר עמו לגבי מה שאירע זה עתה. לידם הגיעה קבוצת חיילים מסיירת הנח"ל שהוזעקו לאירוע עם מפקד החטיבה המרחבית.

כולם נכנסו פנימה לתוך הסמטה מתחת לבית השייך לתושבים ערבים כדי לסרוק את השטח. בחברון היו מורגלים לכך שהמחבלים יורים ומיד נמלטים על נפשם, ולא תיארו לעצמם שהמחבל עודו אורב להם עם נשקו, כמה מטרים מעליהם בבית נטוש הצמוד לעיקול הדרך.

המחבל הבחין בשלושתם ובחיילי הנח"ל ופתח בצרור יריות לעבר כולם. חייל מסיירת הנח"ל בשם תומר, שהיה במרחק קצר מאליהו, נפגע ונהרג במקום. כדור נוסף פגע בראשו של קצין ההנדסה ששוחח עם אליהו והוא נפל מלוא קומתו ארצה.  

אליהו, שבאורח פלא לא נפגע ממטח הירי הכבד, הסתובב עם הג'יפ במקום במאה ושמונים מעלות כדי לסוכך על קצין ההנדסה השוכב מדמם מפני המחבל שהמשיך לירות לעברם מהבית. הוא ביקש במכשיר הקשר מהצוות הרפואי בחברון שיבואו לחלץ את הנפגעים. במקביל, החיילים שהיו פרוסים בשטח החלו לנהל קרב יריות מול המחבל.

המחבל ירה לעבר הג'יפ ופגע בו בחמישה כדורים. צוות החילוץ האזרחי מהיישוב הגיע למקום וחטף כדור בשמשתו הממוגנת-ירי. בנס לא היו נפגעים במהלך חילוצו של קצין ההנדסה מחוץ לזירת האש. לאחר מכן הצליח אליהו לנסוע עד סמוך למערת המכפלה, ואז רכבו שבק חיים. מאוחר יותר התברר שאחד הכדורים פגע בצינור של הסולר, ונותרה כמות סולר בדיוק כדי להגיע עד למערה...

כיתורו של המחבל המתבצר נמשך לאורך כל הלילה. בבוקר החל דחפור צבאי להרוס את הבית. במהלך ההריסה המחבל הספיק לירות צרור יריות שלא פגע באיש, והוכרע לבסוף על ידי הדחפור.  

אחרי האירוע אליהו חזר לביתו וסיפר לאשתו אבישג כל מה שאירע, ובמיוחד על כך שהכדורים חלפו סנטימטרים ספורים לידו ולא פגעו בו. היא ביררה בהתרגשות מתי אירע הדבר, ואז סיפרה לו מה אירע אצלה באותה שעה ממש:

"כמה דקות אחרי שיצאת מהבית, ראיתי על הצג של הביפר שלך שהאירוע הסתבך, שיש נפגעים ומתנהל קרב ירי ממושך. דאגתי לך מאוד. בדיוק אז צלצל הטלפון. הרמתי את השפופרת. מתרימה מארגון חסד כלשהו ביקשה להתרים אותי. אמרתי לה:

'בדרך כלל אני לא מוסרת את מספר האשראי שלנו מטעמי בטיחות, אבל בעלי נמצא כעת כפי הנראה בסכנת חיים. אני רוצה לתת לכם ח"י כפול עשר, 180 שקלים, שישמרו עליו ועל כל מי שנמצא איתו'. הרגשתי בבירור שהטלפון הזה הגיע לי ממש משמיים. חשתי את המילים 'צדקה תציל ממוות'".

קצין ההנדסה, סרן ניצן פלג, חולץ והתברר שהוא נפצע קשה מהפגיעה בראשו. בתוך פחות משעה הגיע לבית הרפואה 'הדסה עין כרם' בירושלים, עבר ניתוח מסובך שהציל את חייו, ולאחר מכן עבר שיקום ממושך עד שיצא מפציעתו הקשה. הוא השתחרר מהצבא והצליח לשקם את עצמו ולהקים חוות סוסים לתפארת.

כעבור קרוב לחמש שנים קיבל אליהו טלפון מניצן, שהודיע לו כי הוא ואביו נמצאים באזור ורוצים לבוא למקום האירוע וגם למערת המכפלה. אליהו הביא אותם למקום הפיגוע וברך ביחד עם ניצן  "ברוך שעשה לי נס במקום הזה". האב ובנו, שאינם שומרי תורה ומצוות, התרגשו מאוד מהמפגש ומהביקור במערת המכפלה. אז הודיע ניצן לאליהו שהוא עומד להתחתן בקרוב והזמינו לחתונתו.    החתונה התקיימה בחוות הסוסים שבבעלותו, בשדמות דבורה שלרגלי הר התבור. מתחת לחופה הכריז החתן המאושר בפני כולם:

"נמצאים כאן שניים שהצילו את חיי, הקב"ט מחברון והרופא המנתח מעין כרם. בזכותם אני נמצא כאן מתחת לחופה", וכיבד את שניהם להחזיק במוטות החופה. אליהו העיף מבט במרחבי הנוף המרהיב מסביב, ונזכר בזכות מה הוא ניצל באותו אירוע.

 

 יצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם [email protected]

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/8732

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע