כבוד יום עדיף מכבוד לילה (6 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי אריאל אליעזר, 15/5/2010
רציתי לשאול מהו הטעם להלכה שכבוד יום השבת עדיף על כבוד ליל שבת, ולכן נא' שאם יש לו מאכל חשוב, ולא ניתן לאכלו גם בליל שבת וגם ביום שבת- עדיף לאכלו ביום, ולא בלילה.
וחשבתי לומר שני הסברים לכך.
א) משום שבלילה אנשים לא אוכלים הרבה, מה שנותן יתר חשיבות לאכילה של היום.
ב) כמו מצוות רבות שזמנם דווקא ביום, ולא בלילה, כמו הלל, שופר, לולב, ועוד.
ואם כן, אפשר לומר שגם מצוות שזמנם הן ביום והן בלילה- הזמן החשוב יותר והמועדף יותר הוא ביום, ולא בלילה.
אשמח לקבל עוד הסברים.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (6)
ובאמת שדעת ר' חידקא שם שאותם שלשה אינם שייכים ללילה כלל אלא רק ליום, כך שיוצא שבאמת צריך לאכול ד' סעודות, אבל השלש שמן התורה הוא רק על היום.
מובא בספר "מנוחת אהבה" פרק ח, הלכה ז, כך
"כבוד סעודת שחרית עדיף מכבוד סעודת ליל שבת, לפיכך אם יש לו מאכל שחביב עליו יאכלנו בסעודת שחרית ולא בסעודת ליל שבת", וראה עוד בהערה שם.
מקווה שעניתי לך על שאלתך.