chiddush logo

מה זה פיגומים ולמה הם משמשים?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 24/10/2022

 פיגומים

 

בעבודות שונות של בנייה ואחזקה, העובדים צריכים להימצא במקום גבוה ויציב כדי לבצע עבודות שונות. הדרך המיטבית למטרות האלו היא באמצעות פיגומים שהם יחידות אלומיניום בטיחותיות שאפשר להניע אותן ממקום למקום וזאת בהתאם למטרה של העבודה הספציפית. בעבר העובדים השתמשו בסולמות שונים אך לעיתים אלטרנטיבה זו הופכת להיות יציבה ונוחה פחות לשימוש כאשר יש צורך להשתמש בכלי עבודה ובחומרים ולכן במהלך העבודה הפיזית העובד עלול ליפול לאור התנועות החדות שהוא מבצע או המשקל של החומרים.

יש פיגומים קבועים שמציבים סביב כל המבנה כאשר יש עבודות רבות לבצע בהיקף של המבנה. מדובר במקרים שבהם הצפי של הפרויקט הוא פרק זמן של כמה חודשים ויש לבצע פעולות רבות בקיר החיצוני. לכן מקימים פיגומים לכמה חודשים ומפרקים אותם בסיום העבודות. אך כאשר מדובר בעבודות נקודתיות אשר אורכות כמה שעות או ימים בודדים, האופציה הנוחה ביותר היא השכרת פיגומים ניידים כיוון שיש אפשרות להניע אותם ממקום למקום על פי הצורך.

פיגומים לכל מטרה

אנשי אחזקה משתמשים רבות באופציה של פיגומים עבור ניקיון של חלונות הזכוכית בבנייני המשרדים. בהתאם לגובה המקסימלי של המבנה, מציבים פיגום נייד ליד המבנה ומקבעים אותו כהלכה. רק לאחר מכן העובד עולה על המשטח הרחב והיציב ומעלה למקום זה גם את כלי העבודה כמו המוט הטלסקופי הדלי עם המים וחומרי הניקוי. כך הוא מבצע ניקיון מאסיבי של החלונות שממוקמים מולו ולאחר מכן מזיזים בעדינות את הפיגום הנייד לנקודה הבאה וגם בעמדה זו מנקה העובד את החלונות שנמצאים מולו. בדרך זו מבצע העובד את הניקיון של כל החלונות בהיקף של כל הקירות החיצוניים.

אם מדובר בבניינים רבי קומות, הפיגומים אינם גבוהים מספיק ומדובר גם במסוכנות בגובה רב ולכן הדרך היחידה לביצוע מהלך זה היא באמצעות שירותי סנפלינג שבהם העובדים מאובטחים ברתמות ובחבלים על פי החוק.

פיגומים לעבודות אינסטלציה

לצורך תחזוקה שוטפת של מבנים שונים יש לבצע לעיתים פעולות תחזוקה חיצוניות. זה קורה כאשר יש לבדוק את מצבם של מקטעי המרזב היורדים מהגג כדי לוודא שהם תקינים ואין בהם פגם. מבצעים בדיקה זו בעיקר לקראת החורף כדי שמי הגשמים יזרמו מהגג לקרקע ולא יצטברו על הגג. אם יש חלק ממקטעי הפח של המרזב שהם אינם תקינים העובד עומד באופן יציב על פיגומים, שולף את המרזב הישן ומתקין במקומו מרזב חדש.

כמו כן במידת הצורך מתקינים גם צנרת חיצונית, אם אין אפשרות להעביר את הצנרת החדשה בין קירות המבנה הקיים.

איטום של קירות חיצוניים

כאשר בקירות החיצוניים יש סדקים שטוחים או עמוקים, חשוב לאטום אותם לפני הגשמים. לכן העובד עולה על פיגומים ומבצע בכל נקודה בקיר החיצוני את האיטום הנדרש באמצעות חומרי איטום בטיב מעולה. כך הוא מזיז את הפיגום הנייד לכל מקום שיש בו סדקים ודואג למלא את כולם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע