chiddush logo

מעמד ההקהל - כמעמד סיני (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 30/9/2022


בס"ד.
מעמד ההקהל - כמעמד סיני.
------------------------------------------
מצוות ההקהל ,באה לומר : כי מבחינת התורה. לימודה לעולם אינו יכול לבטל תיקונו של עולם.
שכשם שיש ששת ימי מלאכה ,כך צריך שיהא גם ששת שנות עמל עם האדמה .
לחונן עפרה ואבניה ולהוציא ממנה לחם .
והלימוד האפקטיבי העיקרי ,מרמזת מצוות ההקהל הוא דווקא בזמן המוגבל והמסויים.
ביחידה השביעית : ביום השביעי ובשנה השביעית - שנת השמיטה.
ועל מנת ליתן לדבר תוקף של צו מלך.המלך הוא שמצווה במעמד ההקהל לקרוא באוזני ישראל את התורה.
משל אין מתאים ממנו להעביר את המסר האמור שלימוד תורה לעולם אינו דוחה או מבטל קיום תיקונו של עולם. שחובתו של המלך לוודא שכולם עמלים לפרנסתם ממש כמו חובתה של הממלכה כיום. חובתו ,של המלך לעניין הלימוד מסתכמת אך בחובת מעמד ההקהל .
וראה זה פלא כשפועלים על פי עקרונות אלו ניתנת ברכה רבה בשמיעה של ההקהל שהרי נאמר :
וּבְנֵיהֶם אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ, יִשְׁמְעוּ וְלָמְדוּ--לְיִרְאָה, אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.

משל קודם לכן, שום לימוד אחר, לא היה בו כדי
ללמדם את בנינו את התורה
וכל כך :
משום שמעמד ההקהל, הוא כעין שיחזור של יום הקהל שבסיני
משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (2/10/2022)
בס"ד.
הכל
הולך אחר מילת הפתיח : " "ידעו" - "אשר לא ידעו"
ומה לא ידעו ?
את חוויית מעמד סיני.
שמעמד ההקהל בעבור הילדים
כעין שיחזור
ציורים לפרשת שבוע