chiddush logo

5 טיפים לעריכת בר-מצווה בכותל המערבי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 28/9/2022

החלטתם לעשות בר-מצווה בכותל, אתם מתרגשים, זאת אכן חוויה מרגשת וחד-פעמית. הכותל נותן תחושה של קדושה ושל טוהר, וזאת זכות היסטורית לציין בו את בר-המצווה של בנכם.

לעיתים עם ההתרגשות עושים טעויות ולא חושבים על הפרטים הקטנים. על-מנת להימנע מטעויות, לפניכם מספר טיפים והמלצות להפקת בר-מצווה בכותל המערבי.

 

 

יחס לחתן בר-המצווה

הטיפ החשוב ביותר הוא לזכור שכל האורחים מגיעים לכבוד נער בר-המצווה. אנחנו עמלים, מכינים, ומתרגשים לכבודו, ולכן צריך לתת לו להיות מעורב בהחלטות החשובות. שאלו את דעתו בנוגע לבר-המצווה שלו, ותנו לו הרגשה שהוא שותף וכי אתם רואים אותו וקשובים לו. אל תגרמו לו להרגיש כאורח או כילד קטן שלא יודע מה הוא רוצה.

אפשרו לו להזמין מספר חברים לאירוע שלו. חשוב לזכור כי הנער מתרגש מהמעמד, וליד המוזמנים המבוגרים עלול לחוש חסר אונים, ואילו בקרבת חברים בני גילו ירגיש הכי נוח ומשוחרר.

 

השכרת אוטובוס לנסיעה לירושלים

ראשית, מומלץ מאוד להשכיר אוטובוס, שיאסוף את כל האורחים מנקודה אחת, ויסיעם כמקשה אחת אל הכותל. הנסיעה באוטובוס היא חוויה משותפת, וזהו גיבוש מקסים לקראת טקס בר המצווה.

ההגעה לארוחת הבוקר ולכותל אף הן תהיה אחידות, לא כל אחד יגיע בזמן אחר, כך חוסכים זמן ולחצים הן מהמארח והן מהאורח שחושש להיתקע בפקקים ולחפש חניה.

חשוב מאוד לדאוג לבטיחות אורחיכם. במידה והחלטתם שאתם משכירים אוטובוס, כדאי שתזמינו מחברת אוטובוסים מוכרת ובעלת מוניטין. וודאו שיש ביטוח ואל תסתמכו על היגיון בריא.

בקשו אוטובוס חדיש כדי לכבד את האורחים שלכם, עם מיזוג-אוויר תקין במידת הצורך.

בעת ההזמנה וודאו כי במידה והאוטובוס נתקע מכל סיבה שהיא, ישלחו לכם אוטובוס חליפי תוך פרק זמן קצר, על-מנת לדאוג לרווחת המוזמנים שלכם, ולשמור על לוח-הזמנים של האירוע.

 

ארוחת בוקר בדרך אל הכותל

יום בר-מצווה בכותל מתחיל מוקדם מאוד בבוקר, שכן המוזמנים צריכים להגיע למקום מפגש, במידה ונקבע, בטרם המפגש בכותל. לכן, רצוי לפנק את האורחים בארוחת בוקר קלילה שתשביע ותרגיע את המשכימים.

לא מומלץ לוותר על ארוחת בוקר, כיון שאנשים יגיעו רעבים וחסרי סבלנות, ואנחנו הרי רוצים אירוע שמח ותוסס.

רצוי לקיים את ארוחת הבוקר באחד היערות בדרך לכותל, כדי שיהיה מרווח זמן בין ארוחת הבוקר לארוחת הצהריים, וגם כדי לנצל את נופי ארצנו היפה.

 

מתופפים ושופרות בכניסה לרחבת הכותל

רוב אירועי בר-המצווה בכותל משתמשים בשירותיהם של מתופפים ותוקעי שופרות. גם אם אתם חושבים שזה נדוש ונמאס וחוזר על עצמו, לא מומלץ לוותר על החוויה הזאת.

באירוע שלכם, כשנער בר-המצווה עומד תחת חופת חתנים, והמשפחה והחברים מלווים אותו אל רחבת הכותל, החוויה הופכת לאישית ומיוחדת במינה.

 

עליה לתורה של חתן בר-המצווה בכותל המערבי

טקס העלייה לתורה והקריאה בספר התורה הוא אחד הרגעים המרגשים ביותר בחיינו. בפרט כשבנכם מגיע לגיל מצוות.

מומלץ לדאוג גם לנשות המשפחה ולאמא בפרט, למקום סמוך לקריאה על-מנת שתוכל לחוות את המאורע במלוא עוצמתו.

חשוב לוודא ששולחן הקריאה בתורה ברחבת הכותל יהיה בסמוך לגדר ההפרדה בין הנשים והגברים, כדי שגם האמא ושאר נשות המשפחה יהיו חלק ויתרגשו עם הנער שחוגג ביום חשוב זה.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע