chiddush logo

סקר גז קרקע

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 15/8/2022

סקר גזי קרקע הוא שיטה לקבלת מידע על הרכב תת הקרקע על ידי ניתוח גזים מקרקע. גז מופק מהאדמה על ידי קידוח חור והכנסת צנרת לאותו חור לאיסוף- כל הפרטים בכתבה הבאה.

מהו סקר גז קרקע?

סקר גז קרקע הוא שיטה לקבלת מידע על הרכב תת הקרקע על ידי ניתוח גזים מקרקע. גז מופק מהאדמה על ידי קידוח חור והכנסת צנרת לאותו חור לאיסוף. ניתן להשתמש בהרכב הגזים כדי להסיק מה נמצא מתחת לפני השטח מכיוון שסוגי גזים מסוימים יימצאו רק בסוגים מסוימים של תצורות תת-קרקעיות. סקרי גז קרקע משמשים בדרך כלל לניטור סביבתי ולקביעה אם אתר יכול להיות מזוהם בתהליך תעשייתי או מזבלה.

מה הדרכים לערוך סקר גז קרקע?

סקר גז הקרקע הוא שיטה המשמשת לאיתור קיומו של מקור אנרגיה בקרקע, כגון גז טבעי, נפט או פחם. זה שימושי במיוחד לאיתור נזילות תת קרקעיות.

סקרי גז קרקע כוללים דגימת הגזים בקרקע ליד חשד לדליפה. אוויר מכיל כ-78% חנקן בנפח ו-21% חמצן בנפח, שניהם בדרך כלל אינם נכללים בסקרי גזי קרקע. שאר הרכיבים מורכבים בעיקר מפחמימנים שונים ומכמויות מינוריות של פחמן דו חמצני ואדי מים.

במהלך סקר טיפוסי, מפקח עשוי למדוד ריכוזי מתאן עד חמישה מטרים מנקודת הדליפה (או עד עשרה מטרים אם לא מתוכנן שימוש אחר לאזור זה). נוכחות או היעדרו של מתאן יכולים גם לעזור להבחין בין פליטות טבעיות לבין פליטות מעשה ידי אדם.

שלב הראשון בביצוע סקר גז קרקע הוא זיהוי הבעיה. ישנן מטרות שונות של הסקר, וכל אחת מהן עשויה לדרוש גישות שונות.ישנם שלושה מרכיבים עיקריים בסקר גז קרקע: קביעת שטח האתר, קבלת מדידה מדויקת של ריכוז המתאן וניתוח שניתן להשתמש בו לפעולות נוספות.

סקר גז הקרקע הוא אחת השיטות הנפוצות ביותר לאיתור נזילות בצינורות גז טבעי. זוהי שיטה זולה, פחות חודרנית ואמינה שעדיפה הרבה יותר על פני שיטות איתור נזילות אחרות כמו בדיקת צנרת-מצלמת מסורתית או בדיקת מצלמת אינפרא אדום יקרה.

 

להלן כמה דרכים טובות לערוך סקר גז קרקע:

 

  • דגימה ממספר מקומות סביב נקודת הדליפה החשודה, משני צידי הצינור ולפחות 2 מטרים ממנו.

 

  • אספו דגימות למשך ארבע שעות לפחות ברציפות או במרווחים קצרים עם הפסקה של לפחות 30 דקות ביניהן (תלוי באיזה קצב דגימה אתם מעדיפים).
  • רשמו  את כל הפרמטרים כגון לחץ, טמפרטורה, לחות יחסית ומהירות הרוח במהלך פרק זמן זה כדי שתוכלו להשוות.

 מהן עבודות גבס?

ישנם יתרונות רבים לשימוש בגבס בבנייה. זהו חומר מצוין לעיצוב פנים וקישוט. טיח הוא גם מבודד תרמי טוב, הוא יכול להגן על הקירות שלכם מפני לחות וטמפרטורות קרות.

במשך מאות שנים גבס יושם על קירות כשכבת הגימור הסופית לפני ניירות דקורטיביים או צבע. הוא עדיין נמצא בשימוש נרחב בבתים ביתיים ובתעשיית הבנייה, אך כעת התרחב גם לעיצוב פנים, כאשר כמה מעצבים משתמשים בו כדי ליצור דוגמאות בולטות על תקרות, קירות או משטחים.

גבס הוא חומר רב תכליתי ויש לו יתרונות רבים. לדוגמה, גבס זול יותר מחומרים אחרים, יש לו איכות בידוד אקוסטי טובה יותר כמו גם תכונות בידוד. יתר על כן, הוא אינו רעיל וקל לעבוד איתו ולכן עבודות גבס נחשבות פופולריות במיוחד.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע