chiddush logo

בדיקות בטון

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 15/8/2022

בטון הוא חומר חיוני ממנו מורכב שלד המבנה ואמור לשמור על המבנה חזק ביותר. על מנת להבטיח את איכות הבניה, הרשויות המקומיות מבצעות בדיקות בטון- כל הפרטים בכתבה הבאה.

על החשיבות של בדיקות בטון

בטון הוא חומר חיוני ממנו מורכב שלד המבנה ואמור לשמור על המבנה חזק ביותר. על מנת להבטיח את איכות הבניה, הרשויות המקומיות מבצעות בדיקות בטון. הבדיקה מבוצעת על ידי מעבדות המוסמכות לביצוע הבדיקות.

 כיצד מתנהלות הבדיקות?

הבדיקות מתנהלות בהתאם לבית החדש הנבנה וכך הקבלן מזמין את מספר היציקות הדרוש על מנת להכין את השלד בהתאם להוראות של האדריכל ובפיקוח של קבלן השלד. לפני שמתחילים לעשות שימוש בבטון, יש חשיבות עליונה לבצע בדיקות במעבדה ולהביא בחשבון כי בטון שאינו תקני וסובל מליקויים שונים אשר יחשפו את המבנה לסכנת קריסה ונזקים שונים. נוסף על כך, כדאי להביא בחשבון שאין טופס 4 ללא הבדיקות השונות.  

מה כוללת יישום הבדיקה?

כעת נפרט מה כוללת יישום הבדיקה:

  • יציקה של בטון המגיעה מהמפעל לשלוש תבניות יציקה בצורת קובייה.
  • שליחה של מעבדות הפועלות באישור ומוסמכות על ידי המדינה.
  • סיוע של מכונות המפעילות לחץ על קוביות הבטון תוך בחינת נקודות השבירה. נציין כי את הבדיקה מבצעים לאחר שבוע לאחר ייבוש של הבטון כאשר ניתן להסיק האם מדובר בבטון תקני.

 מה אפשר לעשות במקרה של ליקוי?

במקרה של ליקוי, על קבלן השלד להתייחס לתוצאה ולהביא בחשבון את התוצאות על מנת להוביל לשיפור משמעותי. בשל העובדה כי ישנם סימני אזהרה שונים המצביעים על כך שהבטון אינו תקין, חשוב ביותר להתייחס לסימני האזהרה השונים.  

 מהו תחום גיאוטכניקה

תחום גיאוטכניקה כולל מכניקה של הקרקע. יועץ קרקע מתמחה בתחום וצריך להיות בעל רקע בתחום קונסטרוקציה. התפקיד שלו הוא לבחון מנקודת מבט הנדסית את התכונות ותנאי הקרקע באתר ובהתאם לסייע למתכנן של השלד על מנת לתכנן את יסודות המבנה בצורה הטובה ביותר מהנדס הקרקע מהווה חלק מהפרויקט בשלב מוקדם והוא נבחר על ידי היזם ולעיתים על בסיס ההמלצה של מתכנן השלד. בשלב הראשון מהנדס הקרקע מכין תוכנית עבודה לביצוע סקר קרקע הכוללת את כל הדרישות לביצוע קידוחי ניסיון ובדיקות מעבדה. במעבדה מקצועית מבצעים בדיקות קרקע בצורה הטובה ביותר.

במעבדה איכותית ניתן למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום ולכן חשוב ביותר טרם ביצוע הבדיקה לפנות למעבדה מקצועית ובה מתקיימים התנאים הבאים:

  • ניסיון: חשוב ביותר לבחור במעבדה מקצועית ובה יש אנשי צוות בעלי ניסיון רב בתחום.
  • ציוד מקצועי: עוד חשוב להביא בחשבון מעבדה הכוללת ציוד מקצועי בתחום.
  • אמינות: נוסף על כך, חשוב לשכור את השירות של מעבדה ובה אנשיה יקפידו לעדכן בפעולות השונות על מנת שהליך הבניה יתבצע בצורה הטובה ביותר.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע