chiddush logo

הכול על תסמיני אי ספיקת לב

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 10/8/2022

בעיות בריאותיות עלולות להשפיע מאוד לרעה על איכות החיים של כל אחד מאתנו. יש קשת רחבה של מחלות ובעיות שכולנו עלולים לסבול מהן, ואחת מהתופעות שכולנו מכירים את שמה היא אי ספיקת לב. הלב הוא השריר החשוב ביותר מכל השרירים שלנו, וזה ברור שאם הוא לא מקבל את האנרגיה שהוא צריך, הוא מתקשה לבצע את המוטל עליו. לכן זה לא מפתיע שכאשר מדברים על תסמינים של אי ספיקת לב מדברים על תופעות שונות ומגוונות. למשל, תסמיני אי ספיקת לב יכולים לכלול קוצר נשימה או מחנק של ממש אפילו במצב של מנוחה. בנוסף, חלק מהתסמינים הקשורים לאי ספיקת לב יכולים להיות גם נפיחות בקרסוליים, הצטברות של נוזלים רבים בחלל הבטן, ירידה בתיאבון ועוד. מדובר על תופעות שפוגעות בצורה ישירה באיכות החיים של הסובלים מהמחלה ולכן ברור שלא מדובר על עניין של מה בכך.

 

תסמיני אי ספיקת לב – מה עושים בנידון?

 

כפי שקורה לגבי הרבה מאוד מחלות אחרות, גם כאשר מדברים על תסמינים של אי ספיקת לב מדברים על משהו שצריך לבדוק. כלומר, לא כל תחושה של מחנק מעידה בהכרח על אי ספיקת לב וחשוב להיות מודעים לכך. לכן, למעשה, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק את הדברים. למה זה קורה? והאם אכן מדובר על תסמיני אי ספיקת לב אצל אותו אדם מסוים שאנחנו רוצים לעזור לו? בנוסף, חשוב מאוד להבין שלמחלה הזאת יש שלבים שונים ורמות משתנות. המחלה יכולה להיות במצב יחסית קל, ואז היא תפגע הרבה פחות באיכות החיים של הסובלים ממנה, אך היא גם עלולה להחמיר. חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק ולהיבדק לעיתים קרובות. כך ניתן יהיה להתאים את הטיפול לכל חולה, מה שיוכל לשמור טוב יותר על איכות החיים.

 

החשיבות של עזרה רפואית בכל עת

 

לבסוף, כאשר מדברים על תסמיני אי ספיקת לב, חשוב גם לקחת בחשבון את השאלה מה עושים כשמצב מתדרדר. בסופו של דבר, כאשר המחלה כבר לא בשליטה, החולה עלול להיות מרותק לביתו. לכן נשאלת השאלה האם אפשר לעשות משהו בנידון ומה תהיה הדרך הכי טובה לשמור עליו בכל עת. אם זה נשמע לכם מוכר וגם אתם מתלבטים לגבי הדרך הכי טובה שיש להגנה על החולה, חשוב לקחת בחשבון את שירותי הרפואה שזמינים 24/7. שירותי רפואה כאלה יוכלו לעזור ואפילו להציל חיים. חשוב לדעת שהיום שירות כזה זמין על ידי חברות שונות שמציעות שירותי רפואה בכל רגע. לכן חשוב לבדוק לאיזה שירות אתם רוצים לחבר את החולה והיכן תרצו לעשות לו מנוי. רק כך תוכלו לבחור את אנשי המקצוע הנכונים ובצורה כזאת גם אתם, קרובי המשפחה של החולה, תוכלו לישון בשקט.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע