chiddush logo

האם משתלם לתפור לבד?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 8/8/2022

עולם התפירה נחלק לשניים – אלו שקונים בגדים ומוצרי טקסטיל שונים ואלו שדווקא מעדיפים לתפור באופן עצמאי בביתם במכונת תפירה ביתית. השאלה שתמיד נשאלת ע"י רבים היא – האם משתלם לתפור לבד? ועל שאלה זו אין תשובה חד משמעית, שכן, מאד תלוי מה תופרים ובאיזו כמות וגם למי תופרים. 

תפירה כתחביב

למי מכם שאוהב את התחום, בוודאי התשובה ברורה – בוודאי שמשתלם לתפור לבד! התפירה כתחביב מעניקה לתופר.ת סיפוק רב כאשר מתוך חתיכת הבד נוצרת שמלה מרהיבה, או חולצה, מעיל או וילון שעוצבו ונתפרו באופן אישי וכל פריט ואלמנט עיצובי שנוסף, נבחר בקפידה ומלוא תשומת הלב והאהבה. 

התופר.ת החובבים אינם עוסקים בשאלה "האם משתלם לתפור לבד?" שכן, הם מוכנים לתפור לבני משפחתם, קרובים וחברים ובין היתר אף מבצעים תיקוני תפירה שונים על פי צורך. 

תפירה כמקצוע

לימודים גבוהים לעיצוב אופנה. תצוגות אופנה. מעצבים מפורסמים המציגים קולקציות מרהיבות וססגוניות. לאלו מכם שמעלים חיוך על פניהם כעת, בוודאי מכירים את התחושה הזו, של הרצון לפרוץ החוצה ולהפוך למעצבים מקצועיים. גם לאלו השאלה "האם משתלם לתפור לבד?" מקבלת מענה ברור וחד – ברור שכן, אחרת איך נלמד וכיצד נתמקצע בתחום אם לא נתנסה באופן עצמאי בתפירה? 

כיום בעולם 

עול התפירה עבר ועובר מהפכה גדולה במיוחד, בעיקר בתחום הביגוד והטקסטיל. הטכנולוגיה המתקדמת הפכה את התעשייה למהירה וזולה כך שההיצע רב ומגיע בשלל עיצובים מכל רחבי העולם. אנו רוכשים ביגוד, טקסטיל (ולמעשה כמעט כל דבר) דרך האינטרנט מחברות בארץ ובחו"ל ובמצבים שכאלו נעדיף, מן הסתם, שלא לשבת ולתפור אלא פשוט להזמין, לשלם כמה שקלים ולהמתין לבואו של השליח. 

לשמחתם של אוהבי התפירה, תמיד יוכלו לרכוש מכונות תפירה ביתיות, משוכללות לפי הצורך ורמת התפירה של התופר.ת. רבים מכם, שאוהבים לתפור בבית, פריטים בודדים או כחלק מלימודים מקצועיים, ימשיכו להנות מרעש המכונה, מהתפרים המיוחדים והתוצרים הנפלאים. אין תחושה מרגשת מזו!

האם משתלם לתפור לבד? 

אם שואלים את מי שעוסק בתפירה גם ברמת התחביב וגם ברמת הלימודים/ מקצוע, התשובה היא בוודאי שכן. אמנם מכונת תפירה ביתית אינה עניין זול, אך עדיין ישנן מכונות תפירה יד שנייה, או חנויות למכונות תפירה אשר ישמחו להתאים לכם את המכונה המדוייקת לכם עפ"י רמת התפירה, הצורך וגם המסגרת התקציבית. ולמרות שמכונת תפירה דורשת לעתים תיקונים שונים / תחזוקה שוטפת, עדיין ימשיכו לתפור לבד, גם לעצמם וגם לבני המשפחה. 

כיצד רוכשים מכונות תפירה? 

החלטתם לרכוש מכונת תפירה ביתית לשימוש עצמי, אך השאלה העיקרית היא איזו מכונה מומלצת ובאיזה מחיר? על מנת לענות על שאלות אלו עליכם לדעת כמה פרמטרים: 

תדירות השימוש במכונה – האם אתם מ"מכורים" או תופרים לייט? ככל שהשימוש במכונה אינטנסיבי יותר, כך חשוב שתהיה חזקה ואיכותית.

באילו סוגי בדים אתם מתכננים לתפור במכונה – מכונות תפירה יודעות לתפור סוגים שונים של בדים בעוביים שונים, כמו משי, ג'ינס, קורדרוי, כותנה וכדומה. לכל סוג הבדים הללו ישנם בוגי מכונות תפירה, או סוגי מחטים שונים ולכן, כאשר אתם יוצאים לרכישה, חשוב לעדכן את נציג המכירות באילו בדים אתם תופרים בדר"כ. 

תפרים שונים – תפר אוברלוק, תפר לולאות, תפר חיזוק, תפר נסתר ועוד. ישנם סוגי תפרים שלא כל מכונות התפירה יודעות לבצע, לכן, במעמד הרכישה חשוב לדעת ולשאול את נציג המכירות בנוגע לסוגייה זו. 

תקציב -  נדגיש ונאמר כי מכונה איכותית וטובה לא חייבת להיות מכונה יקרה במיוחד, אך אתם בהחלט לא רוצים לרכוש את המכונה הזולה מחנות עלומת שם / מוכר בפינת הרחוב. מכונת תפירה איכותית רוכשים רק אצל החברות המורשות כך שתוכלו לקבל אחריות על המכונה וגם הדרכה על אופן השימוש והתחזוקה. 


תפירה נעימה. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע