אוהל אירעי - חיצוני .משכן נצח של מהות. משל יעקב וישראל
משה אהרון ., (06.07.2022)
מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל
משה אהרון <[email protected]>
בס"ד.
המקרא
--------------.
מַה-טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ, יַעֲקֹב; מִשְׁכְּנֹתֶיךָ, יִשְׂרָאֵל. ו כִּנְחָלִים נִטָּיוּ, כְּגַנֹּת עֲלֵי נָהָר; כַּאֲהָלִים נָטַע יְהוָה, כַּאֲרָזִים עֲלֵי-מָיִם.
הדברים
--------------
ביקש בלעם להתפעל מישראל בשלמותו:
גם בעטיפה - ב"אוהלים"
וגם בתוכן - ב"משכנות ישראל".
כפי שעשה עוד קודם לעניין סוגי הקללות
לאמור : "לכה ארה לי יעקב ולכה זועמה ישראל"
וכך בהתאם גם בהמשך הפסוק אחרי :[ מה טובו אוהליך יעקב....]המשיך בלעם לתאר את סגולותיהם של אוהלי ישראל מכאן.
ומשכנות ישראל מכאן.
האוהלים - "כנחלים נטיו" - משל מפותלים כנחל -כנטע של בריאה.
לעומת זאת ה"משכנות" כגנות עלי נהר.[מטע האדם]
ה"אוהלים הם מטע ה'" לעומת זאת למשכנות ישראל יאה גם השיכלול הנוסף , עמל האדם לנטוע ארזים עלי מים.
שצדיק כתמר יפרח כארז ישגה.
על מים של תורה.
משה אהרון