chiddush logo

גיזום עצים בתל אביב

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 3/5/2022

היתרונות של גיזום עצים בתל אביב

בעיר צפופה והומת אדם, כבישים ומבנים כמו תל אביב, עצים הם מרכיב קריטי. אפשר אפילו לומר שהם חמצן לנשימה, במובן המילולי של המונח. מחקרים שונים מצאו שבאזורים שיש בהם עצים הטמפרטורה הממוצעת בקיץ נמוכה יותר, תרומה נוספת היא צל ואין ספק שכל עץ משדרג את סביבתו גם מבחינה אסתטית. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהעצים חשוב לטפח אותם, וחלק בלתי נפרד משגרת טיפוח נכונה הוא גיזום עצים בתל אביב.

צמיחה מיטבית

הסיבה הראשונה שבגללה חשוב לגזום עצים בתל אביב היא הבריאות שלהם. עץ שלא גוזמים אותו עלול להכיל ענפים יבשים ואפילו חולים, ובנוסף גדל הסיכון להימצאות מזיקים עליו. לעומת זאת עץ שעובר גיזום מקצועי, יצמח באופן מיטבי.

מקסימום בטיחות

אי אפשר להתעלם מהעובדה שתל אביב היא קודם כל עיר. יש בה מבנים רבים, קווי מתח גבוה, תשתיות נוספות, מדרכות וכו' – ולכן צמיחה לא מבוקרת של עץ עלולה לגרום לנזקים בלתי מבוטלים. מעבר לסכנת הפגיעה בכבלי החשמל ובשאר התשתיות, כדאי לקחת בחשבון שעצים לא גזומים עלולים לסכן אפילו את בני האדם בסביבה, ולכן כדי ליצור ממשק אופטימלי בין הצרכים האורבניים לבין העצים נדרש גיזום תקופתי.

אסתטיות

אמנם יש כאלה המעדיפים מראה פראי משהו לעצים ולצמחים בכלל, אבל בסופו של דבר גינה מסודרת ועצים גזומים היטב מייצרים גם מראה שובה לב. זוהי סיבה נוספת לכך שכדאי לגזום מעת לעת כל עץ בתל אביב.

מבחינה זו ישנה חשיבות רבה להיקף הניסיון של הגוזמים. רק מי שכבר פועלים בתחום שנים רבות ומכירים היטב את כל סוגי העצים יודעים כיצד הם אמורים לצמוח אחרי הגיזום וכך לתכנן את הפעולה על-מנת שהמראה של העץ יהיה מרשים במיוחד גם בעתיד.

גיזום מקצועי בלבד

גיזום עצים בתל אביב חייב להתבצע ע"י מומחים מנוסים בלבד. ראשית, עבודה לא מקצועית עלולה להזיק לעץ, במקום לאפשר לו לצמוח באופן הבריא ביותר מבחינתו. שנית, עבודה לא בטיחותית עלולה לגרום נזק למבנים בסביבה ואפילו לבני אדם. עוד סיבה טובה לבחור בחברה מקצועית ואמינה היא האופן שבו ישאירו הגוזמים את השטח – כלומר, האם הם יקפידו לנקות היטב את הגזם והשאריות או שישאירו לכם את ההתמודדות איתם.

באתר gizum4u תוכלו לקרוא מידע נוסף לגבי גיזום וכריתה של עצים בתל אביב. בפרט תוכלו למצוא תשובות לשאלות כמו מתי מותר לכרות עץ, באיזו תקופה של השנה נכון לגזום סוגי עצים שונים, איזה ציוד משמש לצורך פעולה זו, ועוד.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע