chiddush logo

כריתת עצים בבית פרטי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 3/5/2022

כל מה שחשוב לדעת על כריתת עצים בבית פרטי

הבית שלנו הוא המקום שבו אנחנו שואפים להרגיש הכי בנוח. בהתאם תכנון ועיצוב כל חלקי הבית, כולל הגינה, מתבצעים לפי ההעדפות שלנו. באופן טבעי כל הפריטים בשטח הבית, לרבות החצר, שייכים לנו ויש לנו הזכות להחליט כיצד לנהוג בהם – אבל כשמדובר על כריתה של עצים ישנם כללים מעט שונים, וחשוב להיות מודעים אליהם.

באילו מקרים נדרש היתר לכריתת עץ בבית פרטי?

עצים בוגרים מוגנים ע"י החוק בישראל. הגנה זו תקפה גם כשהעץ ממוקם בשטח פרטי, כך שאם העץ שבגינה שלכם עומד בקריטריונים של עץ בוגר, נדרש היתר כדי לכרות אותו.

עץ בוגר מוגדר על-פי תיקון 89 לחוק התכנון והבנייה כעץ שהגובה שלו הוא 200 ס"מ ומעלה, ושהקוטר של הגזע שלו הוא לפחות 10 ס"מ. את קוטר הגזע מודדים בגובה של 130 ס"מ. למעשה כמעט כל עץ עומד בקריטריונים האלה, ועל כן גם כריתת עצים בבית פרטי צריכה קודם כל אישור מטעם פקיד היערות של הרשות המקומית. חשוב להדגיש כי כריתה ללא היתר הינה עבירה פלילית – גם של הבעלים של השטח וגם של הכורת, ולכן אף חברה מקצועית לא תבצע את הפעולה בלי האישור הנדרש.

באילו מקרים כדאי לשקול כריתה של עץ?

פקיד היערות מאשר כריתה רק כשהוא משתכנע שיש בכך צורך אמיתי. באופן טבעי זוהי גם ההמלצה לכל בעל או בעלת בית פרטי שיש בחצר שלהם עצים בוגרים. מצב אחד שבו כן מומלצת למרות הכל כריתת עצים בבית פרטי היא כשהעץ חולה ואי אפשר להציל אותו. במקרה כזה העץ אף עלול לקרוס ולגרום לנזק כבד, ולכן הפעולה הנכונה היא כריתה.

מצב נוסף שבו נשקלת האופציה של כריתת עץ בבית פרטי היא כשרוצים לבצע שיפוץ נרחב. לצד האופציה של הכריתה יש גם אפשרות להעתיק את העץ למקום אחר, וכדאי לקחת גם אותה בחשבון.

איך לבחור חברה לכריתת עץ בבית פרטי?

כריתת עץ היא פעולה מורכבת שמחייבת גם ציוד ספציפי וגם ניסיון רלוונטי – כדי שהסרת העץ תתבצע באופן הבטוח ביותר האפשרי. בנוסף להכשרות הספציפיות בכריתת עצים חשוב לוודא שלחברה הנבחרת לביצוע הפעולה יש גם אישור לעבוד בגובה. כדאי גם לבחון את הציוד שישמש לכריתת העץ ואת הוותק של הכורת. רק חברה מקצועית ו-ותיקה כמו טיפ-טופ גיזום יכולה להבטיח וגם לקיים כריתה בטוחה ויעילה וכן עבודה נקייה כולל פינוי העץ והשאריות.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע