הסוד הקשה של "גילוי העריות והזימה"
בס"ד.
עוד בפרשת אחרי מות :
וּשְׁמַרְתֶּם אַתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי וְלֹא תַעֲשׂוּ מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה הָאֶזְרָח וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם
וּשְׁמַרְתֶּם אֶת מִשְׁמַרְתִּי לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת מֵחֻקּוֹת הַתּוֹעֵבֹת אֲשֶׁר נַעֲשׂוּ לִפְנֵיכֶם וְלֹא תִטַּמְּאוּ בָּהֶם אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם: (פרק יח).
מדוע היה לה לתורה לחזור על איסור העריות כמצוטט לעיל ואף לטבוע גם מטבע לשון ייחודית של : "ושמרתם את משמרתי".
אלא שמאז שברא הקב"ה את העולם, תר לו הקב"הערך אחד עליון שהוא בבחינת "בבת עינו" וגם כל הבריאה תלויה בו ואשר גם הפכו לעיקר משמרתו בעולם. לפיכך גם משהאדם וחווה אשתו אכלו מעץ הדעת ונפקחו עיניהם מיהר הקב"ה להלבישם בכותנות עור.
וכך עשה הקב"ה למשמרת זו גדרות וסייגים של שלושה מעגלים :
מעגל ראשון : טבע הקב"ה כחלק ממעשה הבריאה
מן סלידה מובינת וטבעית מתועבות אלו
מעגל שני : כמצוטט לעל חוקים ומשפטים חד משמעיים ונוקשים
שנתן לנו בתורתו.
ומעגל שלישי ואחרון : "ושמרתם את משמרתי" .
קריאה : לעזרת ה' בגיבורים .
משל עומד הקב"ה תדיר על המשמר .
ומתחנן לאמור : שמרו גם אתם על "משמרתי"
זאת.
משה אהרון