קדושים , קדוש, צלם ואלוהים
בס"ד.
אדם שכל כולו שקוע בתרבות ה"אני" מסיג גבולו של האלוהים.
מקעקע את "צלם האלוהים" להופכו "אלוהים".
============================================
"קדושים תהיו" כי "קדוש אני".
אין הקב"ה מבקש קדושה של יחידים, שאין האדם מסוגל להתמודד עם קדושת ה"אני" .
שמהר מאד קדושה זו מבלבלת אותו להידמות לאלוהים : וקדושת היחיד מסורה אך לאלוהי ישראל .
שנאמר : "כי קדוש אני".
דרכם של עם ישראל להשיג בקדושה רק בקדושת הרבים .המשתדכת לקדושת היחיד של הקב"ה.
כאמור קדושת היחיד שמורה רק לקב"ה שכך גם מתחברת כנסת ישראל עם הקב"ה.
[שגם קדושת כלל ישראל משכללת את שם הוויה]
מכאן גם ברור שאין "קדושים תהיו, ללא אחדות של "כנסת ישראל" אחת. בלעדי אחדות כלל ישראל ויהיו מי שיהיו אין ולא תתקיים :"קדושים תהיו". וגם לא מתקיים : "אני ה' אלוהיכם"
והנה כל אדם שמרבה לפתח את תרבות ה"אני" ומתדהדר ללא הרף באיצטלא של קדושה.
לא רק שמתרחק מהקדושה אלא גם מתרחק מאחיו ומהשכינה.
בהרבה "אני", משיגים את דווקא את ההפך, את כל השלילה .
את ה"אין" [אותיות אני].
ובכל זאת יש מקום רב לאני באותה המשבצת והמתווה של :
"צלם אלוהים". רק צילום והעתקה של המידות האלוקיות ,תוך שמירת גבולות הצניעות של האני - כאדם אך כ"צלם".
ועתה דומה לשיא של הסיפא : "אני ה' אלוהיכם" .
כל אדם שמפריש עצמו מכלל ישראל "מפסיד" גם את "אלוהי ישראל".
שאין אלוהי ישראל ככזה פורס חסותו עליו שנאמר :
"אני ה' אלוהיכם" - שכל פרט כחלק
מכלל ישראל [משה אהרון]