לקט מביאור מאברבנאל - פרשת אחרי מות
לקט מביאור אברבנאל לתורה – פרשת אחרי מות
ויקרא יז,יא: כִּי נֶפֶשׁ הַבָּשָׂר,
בַּדָּם הִוא ... כִּי-הַדָּם הוּא, בַּנֶּפֶשׁ יְכַפֵּר: אברבנאל: "הנפש הוא
הדם, והדם הוא הנפש (ומה העניין בחילופים אלה)? ... שלוש סיבות כוונה התורה
באיסור זה (אכילת דם): האחד – שהדם הוא מרכב הרוח החיוני ובו תשולח
הנפש לכל האיברים ... השני – שנאסר הדם באכילה מצד עצמו לפי שהניזון
ישוב לטבע המזון ... וכאשר יאכל אדם דם כל בשר, אין ספק שיתחבר דם הנאכל דם
האוכל האנושי ... ויתיילד מזה עובי וגסות בדם ... השלישי – כי הדם בבעלי
החיים הוא במקום הנפש בו, כי אנחנו לא נראה את הנפש אשר בחי, אבל נראה את הדם שהיא
נשואה בו, ואם יאכל אדם את הבשר ואת הדם, היה כאילו אכל את בעל החיים כולו בגוף
ונפש כמו שהוא ... וכולם אמתיים בבחינות מתחלפות".
שבת שלום וחג שביעי פסח שמח, שבת של בריאות גופנית ונפשית,
אורן.