chiddush logo

עורך דין שמחה כהן- פרשת ויקרא

נכתב על ידי עורך דין שמחה כהן, 25/3/2022

 פרשת ויקרא

"ויקרא אל משה" האלף הסופית זעירא, קטנה, היינו, אינה באותו גודל כשאר האותיות. וביאר רש"י שכל היכן שנאמר וידבר, ויאמר או צו, הקדים לשון ויקרא,  לשון חובה ולשון שמלאכי השרת משתמשים בו. שהפניה כלפי נביאי אומות העולם שנגלה אליהם בלשון ארעי וטומאה שנאמר ויקר אלוקים אל בלעם. אולם, קצת קשה, כל המעיין בפתיחת הפרשה נראה שהמילה ויקר בולטת  לפי שהאות א' קטנה, ואם כך, הקורא רואה כביכול, ויקר אל משה, וגם לפי שיטת רש"י ויקרא הוא לשון חובה, מדוע לא בכל וידבר, ויאמר וכו' לא ויקרא.
אדם כי יקריב מכם - אם אנו רוצים להיות אדם- עלינו להקריב מעצמינו. הצלחה נובעת מהקרבה ומסירות. זאת ועוד, אד"ם- ר"ת : אברהם דוד משה, מנהיגי האומה זכו כי הקריבו מעצמם למען הזולת. רש"י מבאר הקרבה, נדבה ומצווה צריכים להיות לחא חשש ואבק עבירה, כפינשהיה עם אדם הראשון, הכל היה ברשותו ובבעלותו ללא חשש והקריב, כך אנו, ההקרבה צריכה להיות מושלמת ללא אינטרסים וחשש. 
ונתנו בני אהרון אש- ביארו חז"ל שאעפ'י שהאש יורדת מן השמים, מצווה להביא מן ההדיוט גם אם קיבלת מתנת שמים. 
ונתנו- ניתן לקרוא ולכתוב משני הצדדים וזה ישמע אותו דבר.
וכל קרבן מנחה במלח תמלח- אף שאתה מקריב קורבן, תזכור מלח: אותיות חמ"ל- חמלה ואותיות לחם  לאמר לך שאת תחמול על הדל ותעניק לו לחם, ממילא זה יהיה כפרה על מעשיך.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע